Neuhýbejte očima

Všechny články a příručky zaměřené na veřejné vystupování vyzdvihují důležitost očního kontaktu mezi přednášejícím a publikem. Jedná se totiž o strategický nástroj, který pomáhá utvářet to, co si o nás druzí lidé myslí a jak nám důvěřují. Zpočátku se může zdát nepříjemný, zkuste jej však každý den na chvilku trénovat a uvidíte tu změnu. Nezáleží při tom, zda budete mluvit k velkému publiku nebo jen s jedním člověkem. Učte se dívat lidem do očí po dobu tří až pěti vteřin a mnohem lépe si je získáte.

Deset nejdůležitějších důvodů, proč nepodceňovat oční kontakt, shrnul server Inc.com.

- Zaměření očí na jedno místo vám pomáhá soustředit se. Rychlé těkání očima naopak zpomaluje mozek.

- Když se lidem nedíváte do očí, ztrácíte u nich důvěryhodnost a autoritu.

- Když se lidem nedíváte do očí, mají také oni tendenci nedávat se na vás. Když se na vás nedívají, přestanou vás poslouchat.

- Když se lidem díváte do očí, mají naopak tendenci také se na vás dívat a více vás poslouchat.

- Pohledem do očí ukazujete, že věříte sami sobě i tomu, co říkáte.

- Soustředěný pohled do očí posluchačů vám dodá sebevědomí a umožní vám jednat asertivněji.

- Když posluchači uvidí, jak se jim postupně díváte do očí, budou se s vámi cítit více spojení a věnují vám více pozornosti.

- Publikum začne přikyvovat a dále reagovat, čímž přechází z pasivity do aktivní účasti na vašem vystoupení. Z monologu se stává dialog.

- Chcete-li udržet dialog, musíte reagovat na signály publika. Když například vidíte pochyby, ujistěte publikum, že vám může věřit.

- Když se budete někomu dívat tři až pět vteřin do očí, automaticky zpomalíte tempo řeči, což vám dodá na důvěryhodnosti. Nebojte se použít i pauzy, když chcete něco opravdu zdůraznit.

Jak jste na tom s očním kontaktem vy? Jak dlouho vám trvalo, než vám přestalo být nepříjemné dívat se lidem do očí při veřejných vystoupeních?

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace