Nejen den zábavy

I když někdo vnímá teambuilding pouze jako práci nebo zaplacenou dovolenou, může přinést skutečný užitek. Dokáže upevnit vztahy mezi zaměstnanci. Článek shrnuje odborné rady, jak z budování týmu vytěžit co nejvíce.

- Měli byste znát své cíle. Přemýšlejte o tom, čeho chcete dosáhnout. Když nebudete od začátku znát své cíle, těžko pak zjistíte, zda jste jich dosáhli.

- Ujasněte si, kde jste. Nejprve si uvědomte, zda jste tým. Když se zeptáte svých lidí, proč jsou na místě, neměli byste od každého dostat jinou odpověď. Odborníci doporučují předem psychometrické testy za účelem odhalení jednotlivých osobností v týmu.

- Zapojte své lidi. Zaměstnanci, kteří se podílejí na organizování akce pro budování týmu, si nakonec odnesou více, protože jsou zainteresovaní. Ptejte se proto na jejich názory a doporučení, co chtějí dělat.

- Den, nebo dva? Jednodenní cvičení mohou být užitečná. Doporučuje se však investovat spíše do dvoudenních akcí. Společný večer pomáhá týmu lépe se uvolnit a neformálně společensky sžít.

- Dobře vybírejte. Upravte své plány na míru potřebám.

- Buďte citliví. Ne každému je příjemný tanec, pití alkoholu nebo jiná aktivita, kterou chystáte. Nenuťte své lidi dělat něco, co nechtějí. Přemýšlejte také o vyvážení soukromého a pracovního života zaměstnanců, když budete plánovat budování týmu na víkend.

- Buďte uvolnění. Když najmete externího trenéra, můžete se akce účastnit jako běžný člen týmu, nikoli manažer. Nemusíte se pak starat o dodržování časového harmonogramu nebo zjišťovat, zda se účastní všichni.

- Nejdřív práce, potom zábava. V zábavě se skrývá síla, je však třeba propojit ji s obchodními účely.

- Měřte úspěchy. Hledejte vliv cvičení na výkonnost týmu. Můžete například provádět anonymní průzkumy a srovnávací měření efektivity týmu.

- Zjišťujte zpětnou vazbu. Vždy byste se měli ptát účastníků, co se naučili a vyvodit z toho závěry, jichž se budete držet.

-kk-
Zdroj: The Times Online - Stránky prestižního britského deníku. Zprávy ze všech oblastí života společnosti, včetně obchodu, financí, e-businessu a trhů.
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace