Návod, jak jednat s manipulativními zaměstnanci

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Většina lidí se v práci snaží, ale jsou i tací, kteří se prostě namáhat nebudou. Jejich zbraní je manipulace. Jak je poznáte a co s potom s nimi? Poradí vám portál Inc.

1. „Nemohu udělat svou práci, dokud vy neuděláte…“

  • Opravdu existují situaci, kdy je výše uvedené tvrzení pravdivé. Někteří lidé jsou ale mistry v delegování směrem k managementu. Jejich výmluvou je snaha odvést dobrou práci.
  • Když někdo deleguje svůj úkol na váš seznam úkolů, vraťte jim jej se slovy: „Ne, o tohle se postarejte vy.“ Spíše než pomoc nabízejte radu.

2.“Už jsem vám o tom říkal…“

  • Může to být pravda. Chtějí-li zatajit nepříjemnou skutečnost, sdělí vám jí na poslední stránce dlouhé zprávy v sekci, kterou jste zvyklí přeskakovat. Počítají s tím, že si toho nevšimnete.
  • Požádejte o shrnutí každé takové zprávy na jeden list A4 a jasně sdělte, že pokud zde bude chybět jakákoliv podstatná skutečnost, bude za to dotyčný zaměstnanec odpovědný.

3. „Jsem tak přepracovaný….“

  • Někteří lidé jsou experty na to, aby vypadali jako opravdu vytížení. Stále někam spěchají, stále si přitom s sebou nosí štos papírů. Ve skutečnosti ale „skutek utek‘.“
  • Sdělte dotyčnému, aby ukončil to, co dělá. Poté mu uložte dokončení konkrétního měřitelného projektu včetně přesného termínu odevzdání: „Tohle udělejte do pondělka. Omluva se nepřijímá.“ Podle potřeby opakujte.

4. „Existují tří možnosti…“

  • Vytváření iluze výběru je další formou manipulace. Dostanete na výběr 3 alternativy, z nichž dvě jsou zcela scestné. Zaměstnanec doufá, že vyberete tu třetí.
  • Vyberte si tu nejhorší. Poté šokovanému zaměstnanci sdělte: „Ale vážně. Chci tři reálné možnosti, ne dvě absurdní a jednu, která se vám líbí. Zítra je budu mít na stole.“

5. „To nepůjde, protože…“

  • Někteří lidé vidí pouze překážky. Vždycky najdou nějaký problém. Mohou být užiteční, pokud opravdu chcete identifikovat rizika. Nicméně obvykle jsou jen zdrojem snižování produktivity.
  • Jasně jim sdělte, aby přestali jmenovat důvody, proč něco nebude fungovat, a řekli, jak to fungovat bude. Pokud nepřijdou s konkrétním plánem, sdělte jim, že jelikož nepřišli s ničím lepším, pojedete podle vašeho plánu a budou se muset přizpůsobit. Tím debatu ukončete.

 

-th-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com
Štítky: Vedení lidí
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace