Na co musí manažer vždy znát odpověď?

Manažer musí vždy vědět, co firma i on sám očekává od podřízených. Proto byste měli znát schopnosti, které vaši lidé budou nezbytně potřebovat, už když vypisujete jednotlivé pozice. Vycházejte z popisu práce, kde byste měli zachytit nejdůležitější požadavky na nového zaměstnance a jeho schopnosti. Během pohovorů a celého procesu výběru pak budete vědět, co přesně hledáte.

Byznys se však stále mění, a tak je možné, že se v průběhu času promění a posunou i požadavky na podřízené. Podřízené je proto třeba pravidelně informovat. Jedině pokud budou vědět, co od nich očekáváte, můžete společně vytvořit funkční tým. Komunikace je zde naprosto nezbytná. Při pravidelném hodnocení výkonnosti vás pak nebudou čekat žádná nepříjemná překvapení. Podle webu management.about.com musí každý manažer umět odpovědět svým podřízeným na následující otázky.

Jaká je má pracovní doba?

Musíte umět vysvětlit pracovní dobu, pravidla pro čerpání dovolené a omluvení z práce v případě nenadálých zdravotních či jiných obtíží. Dotazy mohou padnout i na to, zda je možné pracovat vzdáleně a zmínit byste se měli také o nepsaných pravidlech, která však jsou dodržována a počítá se s nimi.

Jaká je má odměna?

Samozřejmě nemusíte být odborníkem na odměňování, měli byste však aspoň orientačně chápat, jak se vaše firma staví k výši platu, platovým třídám a jaká je vůbec její filozofie v této oblasti. Když se zaměstnanec zeptá na zvýšení platu, musíte mu umět zdůvodnit, proč by je měl nebo neměl očekávat. Můžete argumentovat například výší platů na pracovním trhu. Pokud vaše firma podobné informace pokládá za důvěrné, zaměstnanci si odpovědi vymyslí sami. Snažte se jim tedy raději dát upřímnou odpověď.

Jak si vedu?

Když se vás zaměstnanec ptá na to, jak si vede, znamená to, že se mu nedostává dostatečné zpětné vazby. Zaměstnanci si potřebují být jisti, zda plní, co se od nich očekává. Zpětná vazba by měla být průběžná a včasná. Vždy zaměstnanci řekněte, v čem by se mohl zlepšit.

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace