Leadership: Kdy je mlčení opravdové zlato

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Každý lídr by měl mít na paměti přísloví „mluviti stříbro, mlčeti zlato“. Přesně totiž vystihuje skutečnost, že lídr musí umět nejen mluvit, ale také naslouchat a vědět, kdy je právě mlčení tím nejlepším řešením. Pokud si nejste jisti, kdy byste v rámci profesionální komunikace měli mlčet, přečtěte si následující doporučení serveru inc.com.

1. Když se vás někdo na něco ptá

Mlčení v tomto případě neznamená, že byste neměli odpovědět. Znamená to neskákat druhým do řeči, než položí celou otázku, a také nezačínat odpověď slovními vycpávkami typu „ehm“, „tedy“ nebo „takže“.

2. Když sami nevíte, o čem mluvíte

Chvíle ticha bývají velice nepříjemné, a proto máme přirozenou tendenci vyplňovat je slovy. Pokud však nemáte nic užitečného, čím byste ticho mohli vyplnit, raději mlčte. Ne nadarmo se říká, že vše co řeknete, může být použito proti vám.

3. Když mluvíte více o sobě než o druhých

Lídr by měl klást důraz na sdílení informací, nikoli vychvalování své osoby. Měl by se snažit svým lidem pomoci, nikoli ukazovat, že on sám ví vše nejlépe.

4. Když chcete druhé něco naučit

Nenabízejte hned odpovědi. Umožňujte druhým vyjadřovat vlastní myšlenky a vytvářet vlastní řešení. Učte je, aby si odpovědi hledali sami.

5. Když vaše vyprávění druhé nezajímá

Přemýšlejte o tom, ke komu mluvíte. To, že vaši přátelé trpělivě snášejí opakování historky o tom, jak jste se seznámili s manželkou, ještě neznamená, že je to zajímá a už vůbec ne, že to bude zajímat někoho mimo okruh vašich nejbližších.

6. Když začínáte s prezentací

Zkuste předstoupit před publikum a chvíli mlčet. Vaši posluchači se velmi brzy začnou cítit nesví a budou přemýšlet, co se vám stalo. Když pak začnete mluvit, bude větší část publika na vaší straně.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace