Krizový management: Jak uřídit problematické povahy

Vytisknout

Právě v momentě krize často zjistíme, že naši kolegové se chovají naprosto nepředvídatelně. Tehdy se ukáže, zda je manažer také dost silným lídrem. Někteří lidé se v případě krize chovají tak, že by to mohlo mít pro celou firmu vážné následky. Právě na ty je třeba dát největší pozor. A jak se projevují?

Panikář

Není nic horšího než manažer, který panikaří. Tomuto člověku nelze nic vysvětlit a zvyšuje stres všude okolo sebe.

Co dělat? Všem dejte najevo, že si jste vědomi jejich pocitu. Informujte je, že řešení se již zavádí.

Ten, který ukazuje okolo sebe

 Vždycky ví, čí je to vina. Přitom krize obvykle není důsledkem jednání jednoho člověka.

Co dělat? Jakmile se věci uklidní, zorganizujte mítink. Vysvětlete všem, jak v podobných situacích postupovat, aby se problémy ani obviňování lidí neopakovalo.

Mstitel

Dodavatel nedodá součástky. Mstitel v případě krize ihned navrhne, ať ho zažalujeme. Přičemž vůbec nepátrá, proč k problému vůbec došlo.

Co dělat? Zůstaňte neutrální. Přidáte-li se na stranu obviňovaného, můžete narušit hrdost svého týmu. Opačným způsobem zas rozdmýcháváte oheň.

Morálně pokřivený člověk

Navrhuje řešení, která jdou proti vašemu morálnímu kodexu. Často je to ten, kdo zmizí, když byste ho právě potřebovali.

Co dělat? Raději přímo nekonfrontovat. Pouze jasně zdůrazněte hodnoty a morální kodex společnosti.

 

-th-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace