HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Klíčové schopnosti těch nejlepších mentorů

Jaký typ osoby byste měli být, abyste se mohli stát skvělým mentorem? Co byste měli dělat? Jaké chování se v této roli ukazuje jako nejvhodnější? Řiďte se následujícími tipy, které nabízí web management.about.com.

Naslouchání – nejvyšší forma respektu

Skvělí mentoři jsou vždy zcela „přítomni“. Mají skutečný zájem o své svěřence a jsou velice soustředění. Nedělá jim problém věnovat celou pozornost svěřencům, a tak na schůzkách s nimi vypínají mobilní telefon a zavírají dveře. Proto jsou pokládáni za skvělé posluchače – když jste totiž pro někoho zcela zde, je pečlivé naslouchání to, co je nejlépe poznat. Tato dovednost je proto také často používána právě proto, aby ujistila o tom, že je dotyčnému věnována plná pozornost. Pozná se to na očním kontaktu, řeči těla a ostatních neverbálních projevech. Mentoři si uvědomují, že někdy jejich svěřenci prostě stačí to, že ho někdo vyslyší a pochopí.

Jak je důležité míti otázky

Skutečně dobří mentorové neposkytují jen dobré rady a tipy. Když je to potřeba, umějí se zeptat na skutečně relevantní otázky, které posunou celou situaci dál. Takové otázky pomohou mentorovaným srovnat si myšlenky a navedou je k tomu, jak si udělat ve věcech jasno. Pokládáním otázek tak dobří mentorové přispívají k řešení problémů. A také tak někdy mají šanci něco se od svých svěřenců přiučit.

Mentoři dodržují sliby

Setkání s mentorem obvykle skončí stanovením seznamu úkolů, které mají být zpracovány. Mentor by měl umět vše sumarizovat a potom jasně určit, kdo udělá co a dokdy to udělá. Na začátku příštího setkání si pak mentor i mentorovaný navzájem podají hlášení. Mentor tak působí jako vzor pro osobní zodpovědnost. Proto také bude zarmoucen v případě, kdy jeho svěřenec své úkoly nesplní. Dobrý mentor pak dá jasně najevo, že vypracování smluvených úkolů je nezbytné pro to, aby mentorování mohlo i nadále pokračovat.

Vyprávějí příběhy

Jsou dobří posluchači, ale také jedineční vypravěči. Nepřehánějí to s nimi, ale občas nějaký ten dobrý příběh řeknou. Vědí, že jeden příběh je na jedno setkání tak akorát.

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace