Když se Dale Carnegie nebere vážně

Je mnoho způsobů, jak nemít žádný vliv na ostatní a jak nemít žádného dobrého přítele. Jak to vypadá, když někdo dělá pravý opak toho, co všem radil Dale Carnegie? Zde je seznam těch nejobvyklejších hříchů, které vybral server inc.com.

Neúspěšní lídři špatně komunikují

Odstrkují od sebe své přátele a zřídkakdy mluví s někým ve svém okolí. Často je to proto, že jsou příliš sobečtí, než aby se obtěžovali s ostatními. Následkem toho žijí v izolaci, jako v bublině. Někdy také bývají tajnůstkáři a mají nízké sebevědomí. Nejsou oblíbeni, protože oblíbení bývají ti, kteří s ostatními mluví a sdílejí své nápady a myšlenky. To je také důvod, proč nemluvní lidé nebývají moc často žádáni o názor nebo radu.

Tito lidé bývají kritičtí – nikdy nezačnou schůzku tím, že by ukázali trochu pokory. Stěžují si na projekt, na návrh nebo se jim dokonce něco nelíbí přímo na jejich protistraně, se kterou jednání vedou. Kromě pozdravu je první věc, kterou od nich uslyšíte, stížnost. Neuvědomují si, že takový brzký útok nutí lidi bránit se a že tak dochází ke zhoršení vzájemného vztahu.

Slabá týmová práce

Další problém v komunikaci je jejich schopnost empatie, která je silně limitovaná. Vnímají pouze to, co se týká přímo jich samotných – faktury, odměny a úspěch. A přitom jeden z nejvýznamnějších postřehů Dalea Carnegieho říká, že je mnohem snazší přesvědčit někoho díky tomu, že celou věc dokážeme vnímat i z jeho pozice. Pouze tehdy totiž můžeme změnit naše návrhy tak, aby byly pro druhou stranu atraktivnější.

Neúspěšní lídři používají agresivní taktiky proto, aby bylo po jejich. Očekávají, že se jim ostatní vždy podřídí. Proto jsou zřídkakdy schopni využít výhod, které pramení z týmové práce. Protože jsou neschopni sladit zájmy vlastní se zájmy týmu a celé firmy, nedosahují úspěchu. Úspěšní lídři totiž potřebují svůj tým.

-jk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace