Kdy neodcházet z práce

Nejste spokojeni ve své současné práci a uvažujete, že odejdete. Uvážili jste však také všechny důvody, proč neodcházet? Unáhlené rozhodnutí by vám mohlo uškodit. Pojďme se tedy podívat, na co byste si měli dát pozor. Inspirací nám opět bude vlivná osobnost ze sítě LinkedIn. Britský odborník na výkonnost Bernard Marr doporučuje zamyslet se nejprve nad následujícími skutečnostmi.

1. Potřebujete plán

Pokud se chystáte odejít z práce, pravděpodobně máte nějaké úspory. Dále byste však měli vědět, že zaměstnanci, který dá sám výpověď, náleží podpora v nezaměstnanosti pouze ve snížené výši. Pokud jste si tedy již nenašli jiné zaměstnání, budete potřebovat peníze alespoň na několik měsíců nebo plán, jak si je vydělat.

2. Zaměstnaný odborník je na trhu práce atraktivnější než nezaměstnaný

U odborných a vyšších pozic se náboráři zaměřují hlavně na tzv. pasivní kandidáty neboli odborníky, kteří momentálně pro někoho pracují. Možná by se vám proto více vyplatilo budovat dobré jméno v oboru a více se zviditelnit, zatímco budete stále zaměstnáni.

3. Můžete být povýšeni

Pokud máte u stávajícího zaměstnavatele možnost postoupit na vyšší a zajímavější místo, zkuste se místo odchodu soustředit na dosažení povýšení. U nového zaměstnavatele vám bude pravděpodobně trvat déle, než vás povýší.

4. Můžete vyjednávat

Jakmile oznámíte, že odcházíte, připravíte se o možnost vyjednávat. Pokud však budete o odchodu pouze uvažovat, získáte silnou vyjednávací pozici. Zamyslete se, na jakých případných změnách byste se mohli zkusit domluvit se svým zaměstnavatelem nebo přímým nadřízeným.

5. Emoce mohou být zrádné

Když je člověk nespokojený, vše vnímá negativně. Každá práce má však svá pro a proti a ani v nové práci nebude vše jen růžové. Nejprve proto důkladně zvažte, zda nemůžete udělat něco proto, aby se situace v současné práci zlepšila. Možná by pomohlo školení, mentor nebo přesun do jiného oddělení.

6. Můžete si poškodit životopis

Jestliže jste v současné práci méně než rok, možná byste mohli vydržet ještě několik měsíců. Časté střídání zaměstnání nevypadá dobře na papíře, tj. ve vašem životopisu. Pro personalisty je podezřelé a vzbuzuje nedůvěru.

-kk-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace