Kde vaši obchodníci ztrácejí čas?

Dobrý time management patří k základním předpokladům úspěšné práce obchodníků. Pokud chcete, aby vaši obchodníci ztráceli čas, ujistěte se, že u vás nedochází k níže uvedeným situacím. Nejčastější důvody zbytečných ztrát času obchodníků zveřejnil server eyesonsales.com. Podělte se o ně se svými obchodníky a učte je, aby dobře zvažovali, jak svůj čas využívat efektivněji.

1. Přitažlivost urgentního/triviálního

Obchodníci jsou rádi aktivní a vytížení, hůře snášejí chvíle, kdy se zrovna nic neděje. Když proto najednou zatelefonuje zákazník, že má nějaký problém, nadšený obchodník jej začne řešit a často tak věnuje i několik hodin řešení urgentního problému, který by mohl snadněji vyřešit někdo jiný. Pak mu nezbývá čas na důležité úkoly, jako jsou obchodní telefonáty a schůzky.

2. Spokojenost se současným stavem

Mnoho obchodníků se po čase dostane do stavu příjemné rutiny. Vydělávají dostatek peněz, vytvořili si zažité pracovní návyky a nechtějí věnovat energii hledání způsobů, jak ještě zlepšit svou práci. Pokud své postupy nemění několik let, je to špatně.

3. Nedůvěra vůči ostatním lidem v organizaci

Obchodníci mají tendenci pracovat samostatně, což je většinou dobře. V případě úkolů, které mohou lépe udělat jejich kolegové, to však je na škodu. Nemá smysl, aby obchodník ztrácel čas, který může věnovat obchodu, kvůli zbytečné nedůvěře.

4. Nedostatečné plánování času

Dobrý time management začíná uvažováním o věcech dříve, než se do nich pustíme. Dobrý obchodník si proto plánuje roční cíle, ale i cíle čtvrtletní, měsíční, týdenní a denní. Je disciplinovaný a hledá objektivní odpovědi na zásadní otázky jako například:

  • Čeho chci skutečně dosáhnout u tohoto zákazníka?

  • Proč u mě nenakupují?

  • Kdo rozhoduje u konkrétního zákazníka?

  • Proč věnuji tolik času jednomu zákazníkovi a méně jinému?

  • Jak mohu změnit to, co dělám, abych byl více efektivní?

-kk-

Zdroj: EyesOnSales - populární blog pro profesionály z oblasti obchodu
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace