HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Jste inspirací pro svůj tým?

Chodí vaši zaměstnanci do práce s nadšením nebo si stále na něco stěžují? A co vy? Dokážete svůj tým inspirovat? Server Business Know-How se zaměřil na problematiku motivace zaměstnanců a připravil návod, jak své podřízené nadchnout pro práci.

Jakmile zaměstnanci dostávají výplatu, která pokryje veškeré jejich náklady,  jejich finanční motivace je tím vyčerpána a začínají hledat jiné zdroje pracovního uspokojení. Jedním z faktorů je samozřejmě i potěšení z práce a vy jako manažer jste tím, kdo jej ovlivňuje. Naučte se s námi inspirovat druhé:

1. Posilněte se entusiasmem

Energie vkládaná do práce z vás musí přímo sršet stejně jako nadchnutí se pro výsledky. Neděje-li se tak, hledejte nejprve vlastní zdroje motivace. Jakmile se stanete opravdovým nadšencem pro to, co děláte, pak můžete své vize a cíle sdílet s ostatními. Lépe tak dosáhnete synergie a transferu energie i na ostatní v týmu.

2. Maximalizujte potenciál

Pozorujte členy týmu v jejich práci. Jaké jsou jejich slabé stránky a jaké mají přednosti? Využijte maximálně jejich potenciál k určité činnosti a přidělte jim právě ty úkoly, které zvládají nejlépe. Podporujte, ba dokonce vyhledávejte, jejich nápady za účelem realizace. Získají tak pocit docenění. Dopřejte pracovníkům také osobní rozvoj a trénink dovedností. Nadšení pak přijde samo.

3. Pochvalte je

Kritika slabých stránek zaměstnance dusí jeho produktivitu. I chyby se dají řešit kritikou, ale konstruktivní. Jestli se zaměstnanci ale vůbec nedostává zpětné vazby, pak rovnou usne na vavřínech. Zaměřte se tedy na silné stránky. Různé finanční i nefinanční benefity je netřeba detailně popisovat. Oceňující dopis, potlesk na poradě a další formy odměny vás přeci nic nestojí. Metoda cukru je lepší než biče, ne?

4.  Hlídejte si reputaci

Zaměstnanci jsou spokojení, když mohou pracovat pro společnost, která má na trhu dobré jméno a která produkuje něco hodnotného nebo důležitého. Cítí se pyšní.

5. Dejte jim důvěru

Taktika mikromanagementu nedovoluje zaměstnancům příliš rozvíjet vlastní potenciál a ani důvěru a odhodlání pro práci. Dejte zaměstnancům určitou dávku nezávislosti a uvidíte, jak se to projeví na jejich výkonu i motivaci pro práci.

-bn-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace