HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Jak sdělovat zaměstnancům nepříjemné zprávy

Asi žádný manažer nemá rád situace, kdy musí svým zaměstnancům sdělovat, že firma se chystá propouštět a že to jsou právě oni, koho se to týká. Článek přináší několik tipů (přímo od expertů na manažerskou komunikaci), jak tento nezbytný rozhovor uskutečnit taktně a pro obě strany snesitelně.

Co je vhodné:
* Připravit si všechny podklady (tj. výpověď, informace o odstupném, možnosti využít poradenství apod.) předem a v písemné formě.
* Vyřídit celou záležitost během 15 minut. Ani zaměstnanci nejsou rádi, když se tato nepříjemná událost dlouho protahuje.
* Je třeba počítat se spontánními emocionálními reakcemi zaměstnanců.
* Informovat zaměstnance o tom, že mu firma poskytne veškeré potřebné reference.
* Ujistit zbývající personál o tom, že nebudou další na řadě.

Co naopak není vhodné:
* Informovat zaměstnance o propuštění telefonicky.
* Sdělovat jim tuto nepříjemnou informaci v pátek, těsně před víkendem.
* Příliš slibovat (např. nabízet jim případnou práci v jiné firmě).
* Používat prázdné fráze typu „Vím, jak se cítíte“.
* Dělat si z čehokoli legraci.
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace