Jak definují úspěch ženy a příslušníci generace Y

Vytisknout

Stále více máme svůj osud i úspěch výhradně ve vlastních rukou. A protože je na každém z nás, jak dosáhne úspěchu, mělo by nás zajímat, co úspěch znamená pro ostatní lidi. Základem úspěchu zůstává tvrdá práce a pocit uspokojení. Vypadá to, že především ženy a příslušníci generace Y (lidé narození přibližně od roku 1980 do roku 2000) si jsou vědomi toho, že peníze nejsou jediným ani dostatečným měřítkem úspěchu, tvrdí web business2community.com. Nakonec, pokud jste svobodný sedmdesátiletý multimilionář, přitom jste však vždy chtěli mít velkou rodinu, sotva se budete cítit skutečně spokojeni a šťastni. Úspěch spočívá v naplnění toho, co si skutečně hluboce přejeme.

Rovnováha mezi prací a životem opět na pořadu dne

Finanční podmínky jsou samozřejmě velice důležité pro každého manažera nebo majitele firmy, to nikdo nezpochybňuje. Když však mluvíme o úspěchu, je to často spíše právě o nalezení rovnováhy mezi prací a osobním životem. Koneckonců, co bude vaším úspěchem si definujete vy sami. Podle nedávného průzkumu Spark Business Barometer, provedeného společností Capital One (bankovní holding se sídlem v USA), celých 69 % žen pokládá tuto rovnováhu za jádro životního úspěchu. Muži si to samé myslí méně často, a sice v 58 % případů.

Rozdíl mezi muži a ženami

I když ženy definují svůj úspěch optikou rovnováhy práce a soukromí častěji, bývají méně úspěšné v tom, jak se jim daří stanovit hranice pro pracovní život. Nedaří se jim zkrátka vytvořit podmínky pro to, aby rovnováhy mohly dosáhnout. V porovnání s muži mají o 9 % menší šanci na to, že budou moci pracovat z domova. A jejich šance na to, že omezí pracovní cesty, je nižší rovnou o 10 %. Možnou příčinou je stále ještě přetrvávající nerovnost v příjmech mužů a žen.

Co si myslí generace Y

Generace Y souhlasí s tím, že dnes se úspěch nedá měřit jen mocí a penězi. Zatímco časopis Time v roce 2013 označil generaci Y za generaci líných lidí, kteří si myslí že mají na všechno nárok, mnozí dnes tvrdí, že to nebylo spravedlivé. Generace Y chce pracovat tvrdě, dokonce i podnikat, ale ne tím starým způsobem. Ještě navíc v situaci, kdy se díky internetu a moderním technologiím otvírají dveře pro úplně nové obchodní modely. Proto si úspěch definují jako neúnavnou práci, finanční prospěch, ale stejně tak jim jde i o osobní naplnění.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace