I vy můžete pracovat efektivněji

Když se zeptáte kancelářského pracovníka, co jej v práci nejčastěji okrádá o čas, pravděpodobně vám odpoví, že e-mail nebo zbytečné porady. Sami jistě víte, že to je však teprve začátek. Denně narážíme na další a další překážky produktivní práce a brzy začínáme podléhat dojmu, že s tím nelze nic dělat. Pokud je to i váš případ, pak si přečtěte, jak minimálně zdvojnásobit svou každodenní produktivitu pomocí následujících kroků. Server Inc.com radí:

Vyhýbejte se poradám, které nemají agendu

Bez jasně připraveného rozvrhu byste pouze ztráceli svůj čas i čas ostatních.

Nezvedejte telefonáty od neznámých lidí

Pokud nepracujete jako telefonista nebo jako podpora zákazníků nemáte důvod, proč přijímat telefonáty od cizích lidí. V naprosté většině případů se nejedná o nic důležitého.

Zrušte svou hlasovou schránku

To, co v hlasové schránce musíte poslouchat dlouhé minuty, si v mailu přečtete za několik vteřin.

Naučte se filtrovat poštu

Využijte možnost automatického filtrování příchozích e-mailů do složek podle různých kritérií. Prvotní investice času do nastavení filtrů se vám mnohokrát vrátí, až nebudete mít v doručené poště desítky či stovky e-mailů, na které není třeba reagovat okamžitě.

Naučte se vypínat telefon a e-mail

Nenechte se vytrhovat ze soustředění. Pěstujte pevnou vůli a k e-mailu a telefonu se vracejte až tehdy, kdy skutečně dokončíte úkol, na kterém momentálně pracujete.

Nezapojujte se do diskusí o ničem

Někteří lidé chodí kolem vás sem a tam a pod maskou pracovní diskuse se jen snaží ukrátit vlastní čas mluvením o ničem. Dejte jasně najevo, že na takové diskuse nemáte čas.

Dopřejte si kvalitní stravu

To, co jíte, rozhoduje o tom, kolik budete mít energie. Cukry pomáhají jen krátkodobě a tučná jídla ani to ne.

Každou hodinu se projděte

Vstaňte a na pět minut se projděte po kanceláři či chodbě. Lidské tělo není stavěné na celodenní sezení a potřebuje protáhnout.

Rychleji se rozhodujte

Neztrácejte čas zbytečným zpochybňováním svých rozhodnutí. Je lepší rozhodnout nyní „jen“ dobře, než hledat neexistující nejlepší řešení.

Na 12 hodin denně se odpojte

Když budete neustále na příjmu, neodpočinete si. Cíleně se věnujte odpočinku.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace