Facebook pro firmy oficiálně spuštěn

V pondělí 10. října 2016 spustila společnost Facebook oficiálně svou sociální síť pro firmy. Lukrativní trh softwaru určeného pro interní komunikaci ve firmách chce dobýt produktem, který dostal konečný název Workplace by Facebook (dříve Facebook at Work).

Zatímco ostatní přední americké softwarové firmy (Microsoft, Apple, Google) na trhu podnikového softwaru dávno působí, Facebook dosahuje své tržní hodnoty 350 miliard dolarů a ročního obratu ve výši 25 miliard dolarů zatím pouze díky prodeji reklamy.

Workplace by Facebook je samostatná aplikace, jejímž prostřednictvím mohou pracovní týmy komunikovat pomocí textových zpráv, chatu nebo videí. Konkurovat chce nejen zavedeným společnostem, jako je Microsoft s produkty Skype nebo Yammer, ale i novým firemním komunikačním nástrojům jako například Slack nebo HipChat, které jsou populární především v USA.

Workplace by Facebook Workplace by Facebook

Facebook všichni znají

Výhodou aplikace Workplace by Facebook je její vzhled a ovládání, které je v podstatě totožné s Facebookem pro běžné uživatele. Ten má 1,7 miliardy aktivních uživatelů měsíčně, a je tudíž velice známý.

Zájemci si mohou novou aplikaci vyzkoušet po dobu tří měsíců zdarma. Stáhnout si jí mohou na webu Facebooku nebo v obchodech s mobilními aplikacemi Google Play a App Store.

Po skončení zkušební doby bude aplikace zpoplatněna částkou 3 dolary měsíčně za každého uživatele ve skupině do tisíce aktivních uživatelů. Týmy s jedním až deseti tisíci aktivními uživateli budou platit 2 dolary za uživatele. Týmy nad deset tisíc aktivních uživatelů zaplatí jeden dolar za uživatele.

Podle serveru americké ekonomické televizní stanice CNBC je velkou výhodou služeb pro týmovou komunikaci také přehlednější vzhled komunikace ve srovnání s e-mailem. Pro firmy, které bojují s e-mailem a hledají efektivnější možnost interní komunikace, může proto aplikace Workplace by Facebook být snadnou a levnou alternativou.

Tisíc firem pro začátek

Aplikaci již aktivně používá více než tisícovka firem, které se postupně zapojovaly do pilotního provozu v uplynulých dvou letech.

Patří sem nadnárodní korporace jako Starbucks nebo Danone, mezinárodní neziskové organizace jako Oxfam nebo lokální společnosti jako indická banka Yes Bank.

Z hlediska jednotlivých zemí se Workplace by Facebook nejvíce používá v Indii, Spojených státech, Norsku, Velké Británii a Francii.

Ve spolupráci s firmami již Workplace by Facebook zavedl několik nových funkcionalit, jako je například možnost zakládání skupin tvořených členy z více firem, jednoduchá možnost natáčet videa a sdílet je s ostatními členy, audio a videohovory nebo přehled nejdiskutovanějších příspěvků.

Pokud se však Workplace by Facebook chce stát skutečně výdělečnou službou, bude muset přidat integrace do databází CRM a archivů finančních dat a dalších firemních dokumentů,“ uzavírá analytik CNBC Ari Levy.

Facebook bude také potřebovat větší prodejní a podpůrné týmy, jejichž vybudování může trvat dlouhé roky.

-kk-

fotografie: http://newsroom.fb.com

Zdroj: CNBC - web americké televizní stanice zaměřené na ekonomické zprávy
Zobrazit přehled článků ze zdroje CNBC