Etiketa v pracovních vztazích aneb Židli nepřisouvat

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Důležitou součástí budování profesionálních vztahů je společenské chování. Při pracovních schůzkách se zkrátka neobejdete bez toho, abyste uměli správně pozdravit nebo se chovat u stolu v restauraci. Pojďme si proto připomenout několik základních pravidel společenského chování v pracovních vztazích. Budeme vycházet z doporučení z nejnovější knihy Barbary Pachterové, které zveřejnil server businessinsider.com.

Barbara Pachterová je mezinárodně uznávanou odbornicí na etiketu. Pořádá semináře pro přední firmy, vystupuje v odborných médiích a vydala již deset knih, které byly přeloženy do jedenácti jazyků. Její nejnovější kniha s názvem The Essentials Of Business Etiquette shrnuje následující nejdůležitější pravidla chování, která by měl znát každý profesionál.

  • Vždy se představujte celým jménem. Pokud se vaše jméno složitě vyslovuje, doplňte správnou výslovnost na své vizitky.

  • Když se seznamujete s někým novým, vždy vstaňte.

  • Dávejte si pozor, abyste během jednoho hovoru neděkovali více než jednou nebo dvakrát. Mohli byste působit bezradně.

  • Posílejte psaná poděkování za setkání, a to do 24 hodin. Děkujte každému individuálně.

  • Bez ohledu na pohlaví otevírejte svým hostům dveře, ale nepodávejte židli.

  • Když sedíte, nedávejte nohy přes sebe. Mějte obě nohy na zemi těsně vedle sebe.

  • Když na něco ukazujete, ukazujte celou dlaní. Vztyčený ukazováček působí příliš agresivně.

  • Pečivo jezte vždy rukama.

  • Prázdné talíře neodsouvejte ani nepokládejte na sebe. Starost o nádobí je prací číšníka.

  • Neodnášejte si z restaurace případný zbytek jídla s sebou.

  • Pokud si váš host objedná předkrm nebo dezert, objednejte si jej také. Neměl by se cítit nepříjemně, že jí sám.

  • Předem si zjistěte, jaká jídla váš host preferuje a podle toho vybírejte restauraci.

  • Nenechávejte své hosty platit, vždy plaťte vy.

  • Připravte si několik způsobů, jak slušně ukončit konverzaci a odejít. Vždy odcházejte ve chvíli, kdy mluvíte vy.

Knihu The Essentials of Business Etiquette: How to Greet, Eat, and Tweet Your Way to Success vydalo nakladatelství McGraw-Hill v červenci 2013. Je možné si ji prohlédnout a zakoupit prostřednictvím internetového obchodu Amazon.com zde.

PATCHER, Barbara. The Essentials of Business Etiquette: How to Greet, Eat, and Tweet Your Way to Success. New York: McGraw-Hill, 2013. 256 s.

-kk-

Zdroj: Business Insider - americký portál zaměřený na oblast podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Insider

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace