Dobrý manažer nevěří selskému rozumu

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Průměrný manažer dává vždy na první místo zákazníka. Snaží se zlepšovat obchodní výsledky firmy tím, že počítá kvartální a roční čísla a hledá, proč tato čísla byla taková, jaká byla. Slaví úspěšné časy a svůj úspěch měří podle nejúspěšnějších podřízených. Snaží se mít více odpovědí než otázek a při řešení problémů se řídí „selským rozumem.“ Co ale dělá skutečně dobrý manažer? Pravý opak! V zajímavém článku na serveru Inc.com o tom píše populární autor manažerských rad Geoffrey James. Manažerům doporučuje následující zásady:

1. Na prvním místě mějte zaměstnance

Právě zaměstnanci totiž vytvářejí zákaznickou zkušenost. Manažer by se měl starat, aby byli spokojení, zdraví a schopní vykonávat svou práci.

2. Nevyčíslujte historii, ale současnost

Chcete-li dosáhnout lepších čísel v budoucnosti, musíte se soustředit na to, co se právě děje na vašem trhu, ve vašem oboru a ve vaší firmě.

3. Oslavujte špatné časy

Motivovat v náročných časech je nejen obtížnější, ale především důležitější než v časech dobrých. Hledejte cesty, jak své lidi bavit a udržet spokojené i přes různé problémy.

4. Měřte svůj úspěch podle nejslabšího podřízeného

Nejhorší zaměstnanci jasně ukazují, co je manažer ochoten ve svém týmu tolerovat. Největší manažerské umění proto spočívá v řízení zaměstnanců, kteří nepodávají dostatečné výkony.

5. Nebojte se mít více otázek než odpovědí

Dobrý manažer nemusí znát všechny odpovědi. A i kdyby je znal, měl by se ptát svých lidí a nechat je samostatně uvažovat.

6. Nevěřte selskému rozumu

Vlastní rozum není to jediné, čím by se manažer měl řídit. Především by si měl znát své lidi a jejich zájmy, snažit se ze svého týmu dostat to nejlepší. A to už je aplikovaná psychologie.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace