HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Dobrý manažer nevěří selskému rozumu

Průměrný manažer dává vždy na první místo zákazníka. Snaží se zlepšovat obchodní výsledky firmy tím, že počítá kvartální a roční čísla a hledá, proč tato čísla byla taková, jaká byla. Slaví úspěšné časy a svůj úspěch měří podle nejúspěšnějších podřízených. Snaží se mít více odpovědí než otázek a při řešení problémů se řídí „selským rozumem.“ Co ale dělá skutečně dobrý manažer? Pravý opak! V zajímavém článku na serveru Inc.com o tom píše populární autor manažerských rad Geoffrey James. Manažerům doporučuje následující zásady:

1. Na prvním místě mějte zaměstnance

Právě zaměstnanci totiž vytvářejí zákaznickou zkušenost. Manažer by se měl starat, aby byli spokojení, zdraví a schopní vykonávat svou práci.

2. Nevyčíslujte historii, ale současnost

Chcete-li dosáhnout lepších čísel v budoucnosti, musíte se soustředit na to, co se právě děje na vašem trhu, ve vašem oboru a ve vaší firmě.

3. Oslavujte špatné časy

Motivovat v náročných časech je nejen obtížnější, ale především důležitější než v časech dobrých. Hledejte cesty, jak své lidi bavit a udržet spokojené i přes různé problémy.

4. Měřte svůj úspěch podle nejslabšího podřízeného

Nejhorší zaměstnanci jasně ukazují, co je manažer ochoten ve svém týmu tolerovat. Největší manažerské umění proto spočívá v řízení zaměstnanců, kteří nepodávají dostatečné výkony.

5. Nebojte se mít více otázek než odpovědí

Dobrý manažer nemusí znát všechny odpovědi. A i kdyby je znal, měl by se ptát svých lidí a nechat je samostatně uvažovat.

6. Nevěřte selskému rozumu

Vlastní rozum není to jediné, čím by se manažer měl řídit. Především by si měl znát své lidi a jejich zájmy, snažit se ze svého týmu dostat to nejlepší. A to už je aplikovaná psychologie.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace