Dobrý lídr nepropadá pesimismu

Optimisté bývají v životě zdravější a šťastnější. Jsou také efektivnějšími lídry. Vyplývá to alespoň z výzkumu behaviorálního statistika Josepha Folkmana, jehož výsledky byly zveřejněny na serveru Forbes.com. Folkman, který je zakladatelem několika úspěšných firem působících v oblasti manažerského poradenství a autorem několika bestsellerů o rozvoji leadershipu, popsal osm způsobů chování, díky nimž jsou lídři vnímáni svým okolím jako optimisté a jsou pak ve své práci úspěšnější.

Nelpěte na chybách

Optimista chápe chyby jako dílčí selhání, ze kterých se můžeme poučit. Neodepisuje členy svého týmu kvůli jedné chybě.

Hledejte řešení

Hledání viníků a ukazování prstem vám k ničemu nepomůže. Lídr by měl být schopen vzít vinu na sebe a soustředit se na řešení.

Zdůrazňujte pozitiva

Optimisté oslavují se svými lidmi jejich úspěchy. Také začínají porady shrnutím úspěchů, protože vědí, že to, co se probírá na začátku, vnímají ostatní jako nejdůležitější.

Vítejte různé názory

Lídr, který je otevřený různým názorům, působí hned jako větší optimista. Navíc skutečně získá lepší náměty na řešení různých situací.

Myslete dlouhodobě

Dávejte si pozor, abyste příliš nezabředávali do krátkodobých problémů. Zdůrazňujte dlouhodobé cíle firmy i svého týmu.

Inspirujte a motivujte

Optimista motivuje své lidi nadšením pro společnou práci a snaží se, aby práce pro všechny byla i zábavou.

Přijímejte kritiku

Buďte otevření názorům druhých a aktivně se ptejte na zpětnou vazbu. Optimista umí poslouchat a poučit se.

Kritizujte konstruktivně

Optimista chápe, že zpětná vazba je důležitá nejen pro něj, ale i pro ostatní. Kritiku podává svým lidem tak, aby jim pomáhal.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace