Direktivní manažerský styl je jen pro nováčky

Každý lídr by měl být zároveň manažerem a koučem. Zatímco manažerský styl vedení je více direktivní a lépe řeší konkrétní případy (např. krizové situace), koučovací styl nejlépe funguje pro účely rozvoje zaměstnanců, kteří nepotřebují přísné vytyčování směru. Pomyslně uprostřed mezi těmito dvěma styly pak stojí ještě jedna klíčová vůdcovská dovednost – delegování.

Kdy tedy použít jednotlivé styly? Server Forbes.com radí:

Buďte direktivní, pokud daný zaměstnanec má jen nízké nebo průměrné znalosti a dovednosti pro splnění určitého úkolu. Může to být nový, začínající zaměstnanec nebo zaměstnanec, který byl nově přiřazen k určitému klientovi. Jasně mu specifikujte, co, jak a kdy má udělat a poskytněte mu potřebné nástroje.

Delegujte, pokud daný zaměstnanec má průměrné až vysoké znalosti a dovednosti pro splnění určitého úkolu, má zkušenosti a věří si. Společně si ujasněte, jak má vypadat výsledek a pak nechte na zaměstnanci, jaký způsob dosažení tohoto výsledku si zvolí. Sledujte průběžné výsledky a nabízejte případnou pomoc.

Rozvíjejte, když daný zaměstnanec má vysoké znalosti a dovednosti pro splnění určitého úkolu, má rozsáhlé zkušenosti a nadšení pro věc. Umožněte mu zkoušet nové postupy. Za úspěšné splnění úkolu mu projevte patřičné uznání a vytyčujte mu další výzvy.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace