Čtyři kroky k vyšší výkonnosti

Pouhým očekáváním toho nejlepšího od zaměstnanců se zaměstnavatelé nemusejí dočkat přívětivých výsledků. Manažeři by spíše měli zaměstnance vést k samostatnému rozhodování, motivovat je a přidělovat splnitelné a měřitelné úkoly.

- Zapojte zaměstnance. Manažera by měl zajímat názor zaměstnanců na jeho očekávání. Zaměstnanci by se měli aktivně zapojit do vytyčování úkolů. Je třeba přemýšlet skupinově, ale nepřehlížet jednotlivce.
- Soustřeďte se na dosažitelnost. Zaměstnanec by měl zcela jasně vědět, co se od něho očekává. Zároveň však musí také vidět vytyčené cíle jako realistické.
- Vytvořte opatření, která pomohou dosahovat cílů. Pokud manažeři stanoví správná očekávání, mohou se dále soustředit na kroky, které zaměstnancům pomohou plnit je, včetně zpětné vazby, vzdělávání a motivace.
- Hledejte východiska nejhlubší motivace zaměstnanců. Zaměstnance k plnění vytýčených úkolů motivují především osobní zájmy, nikoli pouze to, co jim říkají ostatní.

-kk-
Zdroj: HBS Working Knowledge - kolekce nejnovějších manažerských trendů z Harvard Business School
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace