HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Co čte Jeff Bezos a jeho manažeři?

Jeff Bezos patří ke skupině světově úspěšných podnikatelů, kteří začínali v garáži a dnes jsou miliardáři. V roce 1994 založil ve své garáži internetové knihkupectví Amazon.com. Amazon dnes patří mezi největší obchody svého druhu a nepodává již pouze knihy, ale i DVD, hračky a vlastní elektronické čtečky knih Amazon Kindle. Vedle Amazonu se podnikatelské aktivity Jeffa Bezose v posledních letech rozšířily například o společnost Blue Origin, která podniká v oblasti vesmírné turistiky, nebo o koupi předního amerického deníku The Washington Post.

Mohlo by se zdát, že knihy jsou pro Jeffa Bezose hlavně zdrojem tučných příjmů, to by však bylo hodně krátkozraké. Jak ukázal nedávný rozhovor pro televizi CNBC, tištěné slovo je zdrojem inspirace nejen pro Bezose samotného, ale i pro jeho nejužší manažerský tým. Každé léto pořádá čtenářské kluby pro nejvyšší manažery Amazonu a ani letošek nebyl výjimkou. Ve třech celodenních klubech letos požádal své manažery, aby si přečetli tři klasické manažerské knihy, které považuje za zdroj cenných rad pro své úspěšné podnikání.

1. Peter Drucker: The Effective Executive

Peter F. Drucker je považován za zakladatele a největšího průkopníka moderního managementu. V této knize, která poprvé vyšla v roce 1967, se zabývá především time managementem, rozhodováním a tím, jak může manažer nejlépe přispět své firmě. V češtině vyšla v nakladatelství Management Press pod názvem Efektivní vedoucí.

2. Clayton Christensen: The Innovator's Dilemma

Tato kniha vyšla poprvé v roce 1997 a je označována jako jedna z nejvlivnějších manažerských knih všech dob. Profesor Harvard Business School Clayton M. Christensen se v ní zabývá tím, jak firmy kvůli přílišnému důrazu na uspokojování současných potřeb zákazníků selhávají v zavádění moderních technologií, které dokáží uspokojit nevyřčené a budoucí potřeby zákazníků.

3. Eliyahu M. Goldratt, Jeff Cox: The Goal: A Process of Ongoing Improvement

Tato kniha není teoretickou manažerskou knihou, ale románem. Poprvé vyšla v roce 1984 a záhy se stala bestsellerem, který je dodnes doporučován na obchodních školách. Hlavním hrdinou je manažer, který dostane za úkol postavit upadající výrobní firmu zpět na nohy za tři měsíce. To se mu podaří, když objeví novou revoluční metodu, jak dosáhnout větší produktivity, ziskovosti a osobního zapojení zaměstnanců.

-kk-

Zdroj: Business Insider - americký portál zaměřený na oblast podnikání
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace