Budujeme profesionální image

Na dnešních různorodých pracovištích je jednání vedoucích pracovníků neustále pod drobnohledem. Nastal proto čas, abyste začali řídit svůj profesionální image dříve, než to za vás udělají jiní. Doporučuje to alespoň profesorka Harvard Business School Laura Morgan Roberts. Vedoucí pracovníci by si měli uvědomit, že jejich chování je stále sledováno a lidé si dělají závěry o jejich schopnostech, charakteru i odevzdání. Je proto logické, že by se měli sami zasloužit o to, jak bude okolí vnímat to, kým jsou a co dokáží.

Existuje mnoho knih, které radí, jak se oblékat nebo kontrolovat řeč těla. To je však jen malá součást budování profesionálního image. Laura Morgan Roberts radí, jak se stát autorem vlastní identity. Měli byste postupovat strategicky a proaktivně:

- Definujte si svůj ideální stav. Jaké jsou vaše klíčové schopnosti a charakterové vlastnosti? Co chcete zdůraznit nebo potlačit ve vašich pracovních vztazích?

- Zhodnoťte svůj dosavadní image, kulturu a publikum. Co od vás vyžaduje profesionalita? Jak se na vás dívá okolí?

- Proveďte analýzu nákladů a výnosů vaší změny image. Jak se stavíte k tomu, jak vás vnímá okolí? Jste schopni tento stav změnit? Vyváží výhody plynoucí ze změny potřebné náklady?

- Využijte strategickou sebeprezentaci k řízení dojmů a změně svého image. Budujte důvěryhodnost a zároveň udržujte autenticitu.

- Řiďte úsilí, které investujete do procesu změny. Sledujte, jak vás ostatní vnímají. Sledujte vlastní chování, odhalujte sebe samotné. Ukazujte svou cenu a skutečné hodnoty.

-kk-

Zdroj: HBS Working Knowledge - kolekce nejnovějších manažerských trendů z Harvard Business School
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace