Brian Tracy: Jak být oblíbenější

Vytisknout

Chcete být oblíbenější v práci i v soukromém životě? Pak se zaměřte na jednu ze základních lidských potřeb – potřebu cítit se důležitý. Doporučuje to alespoň světově uznávaný spíkr a poradce Brian Tracy. Když budete pomáhat ostatním, aby se cítili důležití a oceňovaní, budou vás mít raději a budou k vám otevřenější. Funguje to jak ve vztahu k vašim nejbližším, tak ve vztahu k obchodním partnerům či zákazníkům. Na svém blogu popsal Tracy pět základních technik, jak konkrétně postupovat.

1. Pozitivní přístup

Nikdo nechce, abyste jej předem odsuzovali nebo kritizovali. Nezaujatý přístup ukážete jednoduše tím, že se budete usmívat. Upřímný úsměv dá lidem pocit důležitosti a otevře vám cestu k vzájemné komunikaci.

2. Poděkování

Všichni chceme slyšet uznání za to, co děláme. Říkejte častěji „děkuji“ a uvidíte, že tím lidem kolem sebe zvednete sebevědomí. Budou pak ochotni více vám pomáhat.

3. Pochvala

Pochvala potěší každého. Buďte pozorní a chvalte oblečení, účesy, auta nebo například uspořádání kanceláře. Člověk, který dokáže pochválit, je rázem oblíbenější.

4. Uznání

Projevujte lidem kolem sebe uznání za velké i malé úspěchy. Říkejte jim, že jsou dobří. Stejně dobře jako u vašich dětí to bude fungovat i v práci.

5. Plná pozornost

Když mluvíte s lidmi, plně jim naslouchejte. Nasloucháním dáte najevo respekt a zájem, což vám bude také vráceno.

Pokud by vás zajímalo více tipů, jak si získat oblibu ostatních, můžete je nalézt v praktické knize Briana Tracyho a Rona Ardena s názvem The Power of Charm: How to Win Anyone Over in Any Situation z roku 2006. V Češtině vyšla pod názvem Jak udělat dojem a přesvědčit - Moc šarmu v nakladatelství Computer press.

Tracy, Brian - Arden, Roy. The Power of Charm: How to Win Anyone Over in Any Situation. New York: AMACOM, 2006.144 s.

Tracy, Brian - Arden, Roy. Jak udělat dojem a přesvědčit - Moc šarmu. Praha: Computer Press, 2006. 96 s.

-kk-

Zdroj: BrianTracy.com - blog předního světového odborníka na rozvoj lidského potenciálu a osobní efektivity
Zobrazit přehled článků ze zdroje BrianTracy.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace