Angažovaní zaměstnanci vám přinesou peníze

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Nyní je již jasné, že firmy, které se vyznačují vysokou angažovaností svých zaměstnanců, dosahují v průměru o 27 % vyšších zisků. Jejich prodeje jsou o 50 % vyšší a loajalita jejich zákazníků je vyšší o stejné procento. Jejich produktivita je téměř o 40 % vyšší než produktivita průměrná. Vyplývá to z průzkumů společnosti Gallup, která se zabývá výzkumy a poskytuje konzultace v oblasti výkonnostního managementu. Web business2community.com tvrdí, že pro skutečně angažované zaměstnance je nezbytné odpovídající ocenění. Taková ocenění zaměstnanců totiž posilují firemní hodnoty a pomáhají vám ukázat, jaké chování chcete u svých zaměstnanců podporovat.

Výhody vysoké angažovanosti

V osmdesátých letech minulého století to bylo především o kvalitě produktu a řízení procesů. O dekádu později, po roce 1990, se důraz přesunul na programy typu Six Sigma. A konečně dnes už většina firem ví, že to, co přináší skutečně vysokou návratnost vložených investic, je zavedení programů odměn a motivace zaměstnanců. Když zaměstnanci nejsou spokojení, budou častěji absentovat a když už budou v kanceláři, nebudou dosahovat takové produktivity, jaké by mohli. Takoví zaměstnanci pak také firmu častěji opustí. Hledání nových zaměstnanců o 50 % častěji je tedy další z negativních důsledků nízké angažovanosti zaměstnanců.

Vybudujte angažovanost pomocí vhodné firemní kultury

Nyní, když jsme viděli několik faktů a čísel, vás určitě bude zajímat, jak angažovanost vlastně posílit. Je třeba:

1) znát své pracovníky,
2) budovat důvěryhodný leadership a strategii,
3) vhodně a stabilně komunikovat,
4) inspirovat ostatní k dosahování cílů a ocenit je, když se jim to podaří.

Musíte tedy především pochopit, co motivuje vaše zaměstnance. Jde o faktory týkající se firemní kultury i psychologie každého jednotlivce. Vaše dovednosti lídra a přijetí firemních hodnot za své, to oboje vám pomůže získat si důvěru zaměstnanců. Správná a dostatečná komunikace zase zvyšuje povědomí, které nakonec vede k vytvoření kultury, kde jsou úspěchy dostatečně oceňovány.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace