Aby měl networking smysl

Vytisknout

Komunikace hraje zásadní roli v úspěchu malých firem. Byznys si žádá, abyste každý den komunikovali s neznámými lidmi. Tito lidé jsou vašimi potenciálními klienty a vy je můžete získat pomocí networkingu. Neznamená to ale, že se je budete snažit prvoplánově přesvědčit ke koupi vašich produktů či služeb. Smyslem networkingu je vytvořit si co nejvíce kontaktů, aby tak vzrostla šance, že se mohou stát součástí vašeho byznysu. Článek přináší několik rad.

- Představte se. Může to znít směšně a samozřejmě, ale když se představíte, budete působit otevřeně. Nebojte se proto sami začít konverzaci. Držte se zásady nesedět na společenských událostech jen mezi kolegy a známými.

- Ukažte zájem. Ukázat zájem o lidi je nejdůležitějším pravidlem networkingu. Když někdo mluví, poslouchejte se zájmem. Čím více budete naslouchat vy, tím více budou naslouchat i druzí vám. Nedávejte proto najevo, že vás něco méně zajímá nebo nudí.

- Nevyhýbejte se společenským událostem. Můžete být požádáni, abyste vystoupili na semináři nebo jiné akci. I když vystupování před lidmi vypadá jednoduše, dobře si naplánujte, co řeknete. V úvodu vynechejte, čím se profesionálně zabýváte. Nikoho to nezajímá. Začněte raději tím, jak mohou lidé těžit z výhod, které nabízíte.

- Nezapomínejte na vizitky. Vizitky jsou nedělitelnou součástí vašeho networkingového arzenálu. Nechcete lidi jen potkávat, ale také to, aby si vás zapamatovali a obrátili se na vás v případě potřeby. Když dáte někomu vizitku, je to otevřená výzva, aby vás kontaktoval.

-kk-
Zdroj: Morebusiness.com - americký web pro malé podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Morebusiness.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace