8 kroků ke každodennímu rozvoji obchodního týmu

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Úspěšné prodejní organizace neškolí své obchodníky jen po přijetí nebo zavádění nových produktů, vzdělávají je prakticky neustále. Osm cest, jak včlenit rozvoj obchodníků i do vaší každodenní praxe, popsal server customerthink.com.

1. Najděte si konkrétní čas na vzdělávání vašeho obchodního týmu

Důležité je si čas na vzdělávání naplánovat, jinak se mu nikdy věnovat nebudete. Vymezte mu například pravidelnou část porad – a nemusí to být nijak dlouhá část.

2. Ujasněte si, jaké dovednosti chcete rozvíjet

Sepište si plán dovedností, na kterých chcete v obchodním týmu pracovat, a najděte ve vaší organizaci lidi, kteří se stanou „vlastníky“ příslušných dovedností a budou pomáhat rozvíjet ostatní.

3. Zapojte manažery z jiných oddělení firmy

Někdo z marketingu může obchodníky naučit například to, jak rozumět sociálním sítím. Produktoví manažeři mohou pomoci v tom, jak zákazníci používají vaše produkty. Stačí je pozvat na vaši poradu a požádat o sdílení zkušeností.

4. Učte obchodníky sdílet best practices

Na podobném principu jako v bodu 4 nastavte sdílení zkušeností interně v rámci obchodního týmu. Zapracujete tak nejen na prodejních, ale i prezentačních a komunikačních dovednostech.

5. Vytvořte si vlastní knihovnu best practices

Sdílet zkušenosti pouze ústně nestačí, protože řadu informací ihned zapomeneme. Zaměřte se proto také na dokumentování best practices a budování vlastní knihovny například na firemním intranetu.

6. Spolupracujte s marketingem a zákaznickými službami

Požádejte zástupce těchto oddělení o účast na vzdělávacích akcích obchodníků. Komunikujte s nimi o nadcházejících kampaních a vzájemně se učte, jak překonávat větší či menší propasti mezi vašimi nabídkami a potřebami zákazníků.

7. Spolupracujte s dalšími obchodními týmy

Zapojte se do osobních i online komunit ve svém oboru, čtěte odborné knihy a weby a diskutujte o nových trendech.

8. Pracujte se zpětnou vazbou od zákazníků

Pozvěte své současné či potenciální zákazníky, aby přímo zhodnotili vaše obchodní dovednosti a poradili vám, v čem se zlepšit. Sledujte místa, kde se vaši zákazníci scházejí a mluví spolu.

-kk-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CustomerThink
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace