8 komunikačních chyb při práci z domova

Vytisknout

Stále více lidí pracuje z domova, mnozí domácí pracovníci si však vypěstují zlozvyky, které je profesionálně poškozují. Mají totiž dojem, že za dveřmi domu a za obrazovkou počítače je nikdo nevidí. Ať už pracujete z domova celý týden či je nárazově, učte se zachovat profesionalitu v komunikaci s ostatními. Začnete tím, že si dáte pozor na nejčastější komunikační chyby, kterých se dopouštíme, když pracujeme z domova. Podle knihy americké koučky a spisovatelky Debry Bentonové The Virtual Executive je sestavil server Forbes.com.

Nesmějete se

Úsměv pozitivně ovlivňuje tón vašeho hlasu, a proto by neměl chybět u žádného telefonátu či telekonference. Dokonce i při psaní emailu vám úsměv pomůže k volbě správných slov. V případě videokonferencí již je naprostou samozřejmostí.

Neoblékáte se profesionálně

Profesionální vzhled v domácí kanceláři je stejně důležitý jako v jakékoli jiné kanceláři, zvláště, když vás čeká důležitý hovor nebo videokonference. Když budete dobře vypadat, získáte větší sebevědomí.

Máte špatné držení těla

Také v neverbální komunikaci platí v domácí kanceláři totéž co ve všech kancelářích. Špatným držením těla dáváte najevo, že se nudíte a k projednávané věci máte negativní postoj. Dobře se připravte na videokonference – měli byste předem vědět, jak vypadáte, když sedíte před monitorem.

Nevnímáte, co je kolem vás

Při videokonferenci by se nemělo stát, že vám z hlavy poroste květina, přes židli bude viset spodní prádlo nebo na stole dominovat popelník. Pokud chcete mít po ruce sklenici vody, volte skutečně sklenici, nikoli džbánek na pivo. Máte-li děti, jejich hračky by neměly ležet všude okolo.

Nesouhlas vyjadřujete e-mailem

Pokud chcete něco odmítnout, řekněte to po telefonu. Obecně se držte pravidla řešit všechny důležité věci nejprve telefonicky.

Neumíte psát e-maily

Píšete příliš dlouhé nebo příliš krátké e-maily. Obecně platí, že každý e-mail by měl řešit jen jednu věc a měl by mít jasný předmět. Krátké zprávy, v nichž byste psali pouze „díky“, „dobře“ apod. neposílejte vůbec.

Máte hlučný dům

Vy sami jste si možná již zvykli, že ve vašem domě štěká pes, křičí děti, lomozí sekačka na trávu apod, takže to ani nevnímáte. Lidé na druhé straně telefonu či videokonference to ale vnímají velmi zřetelně.

Neumíte virtuálně potřást rukou

Při osobních setkáních se zdravíme, potřásáme si rukama a ptáme se, co je u koho nového. Dáváme tím najevo svůj zájem a nastavujeme příjemný tón spolupráce. I když virtuálně se ruka podat nedá, pozdrav a krátká diskuse o něčem, co je pro osobu, s níž jednáte, důležité, by chybět neměl.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace