6 způsobů, jak si (ne)zničit vztahy s podřízenými

Úspěch manažera se odvíjí především od toho, jaké vztahy si dokáže vytvořit se členy svého týmu při každodenní spolupráci. Ne nadarmo se objevuje stále více průzkumů, které ukazují, že zaměstnanci nejčastěji opouštějí firmy kvůli osobě svého přímého nadřízeného. Jak tedy předejít tomu, aby se to nestalo i vám? Server Forbes.com upozornil na následující manažerské chyby, které spolehlivě ničí vztahy mezi nadřízenými a jejich týmy.

1. Nesnažte se být kamarády

Být šéf a zároveň přítel je spíše nemožné než možné. Dobrý manažer se zajímá o životy svých lidí, ale zároveň si dokáže udržet dostatečný odstup, aby neztratil respekt jako šéf. Více si můžete přečíst v článku 5 otázek o přátelství mezi nadřízenými a podřízenými.

2. Pozor na emoční výkyvy

Když má špatný šéf špatný den, okamžitě to všichni poznají a modlí se, aby s nimi dnes nic závažného neřešil. Často však dochází ke konfliktům, které mají přímý vliv na výkonnost a morálku celého týmu. Dávejte si proto dobrý pozor, aby se váš manažerský styl neodvíjel od vaší nálady.

3. Neptejte se na nesmysly

Stále oblíbenější koučovací styl řízení zaměstnanců je založený na otázkách. Manažeři vedou se svými lidmi rozhovory, v nichž se ptají tak, aby se podřízení zamysleli nad svými postoji a způsoby řešení pracovních situací. Důležité však je, aby koučovací otázky měly smysl. Pokud zaměstnanec na něco nezná odpověď, neptejte se, co by řekl, kdyby odpověď znal. Manažer musí být schopen nejen klást otázky, ale také nabízet odpovědi ze svého pohledu. Více o koučovacích otázkách najdete v článku Základem koučování zaměstnanců jsou správné otázky.

4. Neodmítejte nové nápady

Samozřejmě, že ne každý nápad vašich podřízených bude dobrý. Odmítat nápady bez vysvětlení je ale pouze cesta k tomu, že vaši lidé nebudou přicházet s žádnými nápady a nakonec odejdou ke konkurenci. Prejte se raději „proč ne?“ než „proč?“

5. Neskrývejte informace

Manažeři nejčastěji přestávají komunikovat ve chvílích, kdy věci nejdou zrovna nejlépe. Právě v těchto chvílích by však měli komunikovat ještě více než za běžné situace. Pokud se budete snažit přikrášlovat pravdu nebo budete mlčet, ztratíte důvěru svých lidí. Mohou vám vaši lidé věřit?

6. Naučte se zpomalit

Pracovní tempo se neustále zrychluje. I přesto by však manažer měl umět na chvíli zastavit, nadechnout se a poděkovat svým lidem za dobrou práci. Než se pustíte do nového úkolu, zhodnoťte, jak se vám dosud dařilo a čím se můžete inspirovat do další práce. Víte, kdy je čas přibrzdit?

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace