6 předpokladů přežití firmy v nejbližší budoucnosti

V dnešní době je k dispozici obrovské množství informací a zdrojů pro začínající podnikatele. Zavedené firmy jsou proto pod stále větším tlakem, aby nacházely nové strategie v prostředí rostoucí konkurence. Dalším znakem dnešní doby je generace tzv. „Mileniálů“, kteří velmi dobře ovládají moderní technologie a mění práci mnohem častěji, než tomu bylo dříve. Čemu všemu se firmy budou muset přizpůsobit v následujících deseti letech, pokud chtějí přežít v neustále se měnícím prostředí byznysu?

Ilustrační snímek

Na následujících šest faktorů upozornil nedávný článek na serveru Business.com.

1. Práce na dálku

Stále budou společnosti, které budou potřebovat tradiční kanceláře a provozy. Díky stále sofistikovanějším moderním metodám komunikace však bude stále běžnější pořádat týmové porady bez toho, aby všichni účastníci museli být fyzicky na stejném místě. Ušetří to čas, prostory i peníze.

2. Efektivnější porady

Mnoho lidí vnímá tradiční porady jako nutné zlo a plýtvání časem, který by mohl být využit produktivněji jinou činností. Stále více věcí bude možné řešit pomocí online kalendářů a konverzačních kanálů.

3. Více dat

Již dnes je možné ukládat obrovské objemy dat v elektronické podobě. Přístup k těmto datům bude v blízké budoucnosti stěžejním předpokladem přežití firem. Začněte proto již nyní, ať máte náskok.

4. Osobnější přístup

V moderním světě je všechno stále více zaměřeno na specifické cílové skupiny. Ovlivní to především přístup firem k marketingu a reklamě, zároveň by to však měly mít na paměti i oddělení zákaznických služeb.

5. Okamžité osvojování nových technologií

Firmy musejí jít s dobou a nesetrvávat u zastaralých praktik. Investice do IT a školení zaměstnanců se firmám vyplatí z dlouhodobého hlediska, protože budou vědět, jak zvládnout nevyhnutelné změny, které je čekají.

6. Rychlé přizpůsobování

Technologický vývoj se bude odrážet i v chování lidí. Nové trendy se budou rozvíjet ruku v ruce s rostoucím tempem moderního života. Firmy se budou muset snažit udržet krok se změnami a reagovat na ně.

Menší firmy dokáží zavádět změny rychleji než velké organizace a startupy již budou s nejnovějšími trendy vstupovat na trh. V každém případě však bude třeba rozšířit celkový apel na zaměstnance i zákazníky za současného zajištění zdravých ziskových marží.

-kk-

Zdroj: Business.com - znalosti produty a služby, které vám pomohou v podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business.com