5 korporátních pravidel, která zabíjí váš business

Jste také toho názoru, že zákazník má vždy pravdu? Povýšení nejvýkonnějších zaměstnanců je v pořádku a zkušební lhůta je vždy podmínkou? A co když tomu tak není? Server The Daily Muse vzal pět vcelku hojně využívaných firemních pravidel, která mohou zranit váš business, a upravil jejich podobu. Která pravidla to jsou?

1. Zákazník je vždy na prvním místě

Ano, ten správný zákazník by jistě měl obsadit důležitou příčku ve vašich prioritách. Ne vždy se ale podaří správně rozklíčovat, který by to měl být. Obvykle ty nejabsurdnější požadavky pochází od těch nejhorších klientů. Nikdy na tom nebudete tak špatně, abyste si mohli dovolit ztrácet čas s „nesprávnými“ klienty. Raději zákazníkovi doporučte alternativního poskytovatele. Možná, že právě on mu dokáže poskytnout to, oč žádá.

Změňte firemní pravidlo: Pouze správný zákazník je vždy na prvním místě.

2. Nový zaměstnanec musí vždy projít zkušební lhůtou

Zaměstnáte nového člena týmu, který byl podle vašeho úsudku ze všech nejlepší, a dáte mu 90 dní na zkoušku, zda se osvědčí. Nový nadějný zaměstnanec by ale měl být vítán s myšlenkou: „ukaž mi, co dokážeš“ namísto „ukaž mi, že jsem neudělal chybu, když jsem tě najal“. Zkušební lhůta nemusí být ve smlouvě sjednána vůbec anebo její délku můžete v rámci mezí upravit. Poznáte, který nový zaměstnanec stojí za takovou úvahu?

Změňte firemní pravidlo: Skutečně kvalitní zaměstnanec se osvědčí i bez zkušební lhůty.

3. Nejvýkonnější zaměstnanci si zaslouží povýšení

Ve vašem týmu máte jedince, který svými výsledky absolutně drtí efektivitu ostatních členů týmu. Skvělé, to si přeci zaslouží povýšení do manažerského stavu, ne? Tak jak je možné, že když se tento člověk osvědčil na původní pozici, v nové si najednou neví rady?

Změňte firemní pravidlo: Pouze zaměstnanci, kteří mají ty správné vlastnosti a zkušenosti si zaslouží povýšení.

4. Zisk znamená úspěch

Zisky jsou důležité, ale samy o sobě neznamenají úspěšnou cestu vašeho businessu. Stále více společností dnes zapojuje do svého konceptu myšlenku udržitelnosti a sociální odpovědnosti. Jaký dopad má vaše podnikání a inovace na zákazníky a komunitu? Vytvořte nové pravidlo měřící úspěch skrze celkový dopad na okolí, nejen na ziskovost.

Změňte firemní pravidlo: Úspěch záleží na mnoha faktorech, nejen na ziscích.

5. Vhodné kandidáty vybíráme podle zkušeností

Co vás na životopisech kandidátů zaujme jako první? Životní hodnoty, energie, postoje? Ty tam naleznete jen stěží. Tak tedy zkušenosti že? Ale ne každý zkušený uchazeč je také vhodným partnerem do týmu.

Změňte firemní pravidlo: Vhodné kandidáty vybíráme podle osobnostních faktorů, zkušenosti získají od nás.

Jaká nepsaná i psaná pravidla fungují ve vaší společnosti?

-bn-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace