4 zásadní chyby začínajících podnikatelů

Vytisknout

Podnikání je náročná, frustrující a nikdy nekončící výzva. Minimálně jeho začátky. Problémem je, že mnoho vizí ztroskotá už ve svém počátku. Není to ale škoda, zahodit veškeré úsilí, které jste svému projektu věnovali? Zamyslete se spolu se serverem Business 2 Community, jakým zásadním chybám byste se ve svém začínajícím podnikání měli vyhnout:

1. Neujasnili jste si své poslání

Vysvětlit předmět podnikání je možná jednoduché, avšak až překvapivě velké procento začínajících podnikatelů zcela pomíjí potenciální nebezpečí číhající za neujasněným posláním. Není tedy důležité pouze to, co děláte, ale především proč. Jak můžete očekávat od vašich stakeholderů, že vám porozumí, když vy sami nebudete schopni důsledně objasnit svou činnost?

2. Snažíte se přespříliš

Syndrom vyhoření, strašák, který obchází snad každého pracovně vytíženého člověka, ať už v roli zaměstnance nebo podnikatele. Je jasné, že máte svou vizi, které se nechcete vzdát, a jste plni energie, kterou investujete do svého snu. Nesnažíte se ale přespříliš? Podnikání je běh na delší trať než se může zdát. Pro začátek se soustřeďte na jeden cíl, jediný benefit, který přinášíte. Stejně tak uzpůsobte i své metriky – soustřeďte se na jediný úkol a poté můžete přejít na další.

3. Nepřijali jste opatření

Možná že víte přesně, co udělat, aby váš business byl úspěšný. To, co nevíte, je, zda se to skutečně podaří. Někteří podnikatelé – začátečníci se tak potýkají se strachem, který jejich podnikání obchází, a proto také často selžou. Musíte si uvědomit, že ve skutečnosti je důležitější něco dokončit než být nejlepší. Přijetí opatření a vytvoření scénářů pro možnost neúspěchu je tak zásadním předpokladem vašeho budoucího úspěchu.

4. Nesledujete vývoj vašeho podnikání

Ohlédnout se za sebe, až když je váš podnik v další životní fázi, není v případě rozjíždějícího (ani zavedeného) podniku adekvátní. Možná že narazíte na chyby, které jste před nějakou dobou udělali, ale víte co? Je pozdě. Mnohé se od té doby stalo a mnohé také mohlo nevratně ovlivnit další směřování podniku. Stejně tak i možné úspěchy si zaslouží ocenění, které zároveň podporuje i lepší motivaci a zapojení vašich partnerů i zaměstnanců.

Podnikání není tak zatěžující, pokud víte nejen, čeho chcete dosáhnout, ale také jakou cestou. Pokud zůstanete soustředění na aktuální potřeby a nebudete si nastavovat příliš vysoké nebo mnoho cílů, máte reálnou šanci na úspěch.

-bn-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace