Z čeho manažery často bolí hlava

Ilustrační snímek

Konfrontace s kolegy či s celými týmy vyčerpávají nejednoho manažera. Někdy je v takových případech správným řešením více tolerance, ale někdy je v sázce prostě příliš mnoho na to, aby bylo možné vyhnout se konfliktu. Pak je úkolem manažera udržet konflikt konstruktivní, zdůrazňovat spolupráci a nastavovat jasná očekávání. Tak může manažer urovnat hrozící roztržku, tvrdí web management.about.com.

Nedostatek znalostí

Často se stává, že manažer dostane za úkol něco, pro co mu chybí znalosti a zkušenosti. I když je vždy dobré dostat se ze své pohodlné zóny a cítit se trochu nejistě, je-li nejistota příliš veliká, může to být opravdu frustrující zážitek. V takové chvíli je třeba  stanovit si plán rozvoje a prozkoumat online zdroje, přečíst nějaké knížky a nebo si domluvit schůzku s expertem, který má v této oblasti bohaté zkušenosti.

Problémy s výkonem podřízeného

I když to nikdy není lehké, nemusí to být tak těžké. Vždy máte mnoho příležitostí, jak minimalizovat počet případů, kde bude třeba razantní zásah. Nastavte jasná očekávání a poskytujte pravidelnou zpětnou vazbu, to jsou silné nástroje. Nakonec se vždy vyplatí pečlivě vybírat ty, které do svého týmu vlastně přijímáte. Problémy s výkonem může také vytvořit koučování a vzdělávání.

Najímání správných lidí

Může být těžké dospět ke konečnému rozhodnutí, protože víte, že když vyberete špatně, skončíte s mnoha problémy, které vás budou stát čas, energii a jejich řešení bude nákladné. Co dělat? Nezbytností je dobrý proces výběru. Zkuste kandidáty důkladně testovat, dobře se připravte na pohovory a nebo kandidáty vybírejte na základě dočasného stínování. Zajistěte si pomoc HR experta.

Hádky se šéfem

Obecně řečeno, vždy se snažte vžít do role svého nadřízeného. Neříkejte mu přímo, že se plete a že pravdu máte vy, protože nikdo nemá rád, když se mýlí. Namísto toho navrhněte své řešení jako alternativu k tomu, jak se dobrat kýženého cíle. Také ho pozorně poslouchejte, protože možná nemáte všechny relevantní informace. Posilujete tak vzájemný respekt a důvěru.

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management