Vybudujte si pověst i bez vychloubání

Ilustrační snímek

Pokud máte možnost napsat článek do nějakého časopisu nebo na nějaký web, udělejte to. Zabere vám to dost možná pár hodin času, povědomí o vás však může vzrůst znatelně. Stačí vybrat ty správné tituly a weby. Také je dobré, když o vašich schopnostech a úspěších mluví ostatní, protože pak se s nimi nikdy nebudete muset vytahovat sami. Když jste skutečně dobří a hodnota, kterou klientům přinášíte, je značná, neměli byste muset na své reputaci pracovat sami. Tvrdí to web businessknowhow.com.

Pište články

Sdílejte své zkušenosti na stránkách tiskovin, které čtou čtenáři z vaší cílové skupiny. To je velmi profesionální způsob, jak ukázat svůj talent a znalosti. Ve vašem životě může takové psaní zapříčinit velkou změnu. Dokonce jen několik komentářů publikovaných v novinách může upoutat některé ze seniorních manažerů těch nejlepších společností. Noví konzultanti jsou občas nalezeni a vybráni právě díky tomu, co píší a publikují.

Rozhovory v médiích

Je to podobné jako psaní článků a snad to dá ještě méně práce. Ujistěte se, že začnete skromně a bude to hračka. Nabídněte rozhovor nejprve do místního rádia nebo do regionálního deníku. Pro rozhovory stejně jako pro články platí, že musíte vyprávět příběhy. Příběhy o tom, jaké jste měli klienty a jaké problémy jste jim pomohli vyřešit. To je klíčem k tomu, abyste si udělali trochu reklamy. Příběhy jsou totiž skvělé na to, abyste na nich ukázali, jakou hodnotu můžete přidat. A nemusíte být arogantní a ani se vychloubat.

Recenze od klientů a portfolio

Kdykoli můžete, požádejte spokojeného klienta nebo obchodního partnera, aby o tom, jak mu pomohly vaše služby, napsal pár slov. Nechte je popsat, jak jim to, co umíte, pomohlo, jak to vyřešilo jejich problém. Také si můžete vybudovat portfolio. Ne, není to jen pro umělce. Dejte dohromady sbírku příkladů toho, kde jste uspěli, a vystavte ji na svém webu. Popište, co jste udělali a jak to fungovalo.

-jk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How