Proč pomluvy nejsou životaschopnou strategií pro váš byznys

Ilustrační snímek

Očerňování a pomluvy často fungují v politice – obzvláště v předvolebních kampaních a reklamách. Kandidáti nám o svých soupeřích napovídají hodně ošklivých věcí, aby nás přesvědčili, jak nebezpečné je někoho z nich zvolit. Obzvláště v situaci, kdy spolu soupeří pouze 2 kandidáti, se nejvíce projeví to, jak se snaží zastrašováním přesvědčit nerozhodnuté voliče. Snaží se vykreslit svého protikandidáta v těch nejhorších možných barvách. Kandidát ví, že takové negativní reklamy jeho vlastní stoupence neodradí. A stávající odpůrci? Ti ho prostě jen budou mít rádi ještě méně, ale s jejich hlasy stejně nepočítal.

Nakonec jde prostě jen o to, jak co nejlépe zapůsobit na obavy těch, kteří ještě nejsou rozhodnuti. Jde o to, ukázat jim, třeba i přehnaně, negativní následky toho, když bude zvolen druhý kandidát. Proč ale tato strategie není vhodná pro byznys? Odpověď nabídl článek na webu business2community.com.

Očerňování je dvousečná zbraň

V byznysu si očerňováním konkurentů moc nepomůžete. Když budete pomlouvat současného dodavatele vašeho potenciálního zákazníka, bude zákazník tlačen do defenzivy a začne vám oponovat. Nakonec to byl on, kdo stávajícího dodavatele vybral, že? V jeho firmě už nyní může být dostatek lidí, kteří si na současného dodavatele stěžují. Nebuďte jen dalším naštvaným, nespokojeným hlasem, jinak budete pokládáni za negativního potížistu.

S takovými nenávistnými lidmi nikdo dělat byznys nechce. Také je možné, že to bude vypadat, že žárlíte. A koneckonců, chcete být najati, protože přinášíte danému klientovi největší hodnotu a nejlépe rozumíte jeho situaci, ne proto, že jsou všichni ostatní neschopní.

Radši zkuste položit tyto 3 otázky

Zeptejte se radši, jaká jsou pozitiva jejich současného dodavatele. Poté se zeptejte, co by mohlo být lepší, co by mohlo být jinak. Pozorně naslouchejte a zeptejte se na detaily a důsledky toho, co zákazníkovi v současné době nevyhovuje. Pak přijde na řadu třetí otázka. Zeptejte se, jestli by chtěli věnovat nějaký čas tomu, aby zjistili, jak jim můžete pomoct. Zdůrazněte, jak byste mohli vyřešit problémy, které pramení ze slabých míst současného dodavatele. Zde získáte roli důvěryhodného a chápavého poradce, který dobře rozumí problémům. Zákazník je váš.

-­jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com