Může mít váš den 26 hodin? (2. díl)

Ilustrační snímek

Kéž by to tak bylo možné. Ale tuto myšlenku jsme již v předcházejícím díle tohoto dvoudílného článku dávno vyvrátili. Už víme, že kolega, který má podobný příděl práce jako vy, prostě nedokáže pracovní čas „nafouknout“, za to je schopen jej efektivně plánovat a je si vědom toho, kolik času která aktivita pohltí. A zejména pak lídr by měl umět pracovat efektivně a správný time management k tomu bez pochyby patří.

Pokud se tedy ohlédnete zpětně na váš program v předchozím týdnu, vidíte časové rezervy, které jste mohli ušetřit namísto zmatečného přebíhání od jednoho úkolu ke druhému? Pokud ne, pak si přečtěte následující dodatečné tipy, které připravil server Fast Company. Pomohou vám efektivněji plánovat váš pracovní den a tím si ušetřit nervy i čas.

5. Chovejte se jako hostitel.

Představte si, že k vám dorazí návštěva na večeři. Víte, že dorazí přesně v sedm, a vy musíte do té doby zjistit, jaké kroky a kdy musíte podniknout, aby večeře byla přesně v sedm hodin na stole. Pokud tedy začnete od sedmi hodin postupně odečítat čas potřebný pro jednotlivé aktivity, získáte výchozí hodinu pro to, kdy máte začít. Stejně tak můžete přistupovat i k jednotlivým projektům. Rozložte je do jednotlivých kroků. Použít můžete například Gantův diagram, který vám plánováním času v mnohém usnadní. Mohou některé aktivity probíhat naráz?

6. Požádejte zkušenější.

Nejhorší je plánovat aktivity, která děláte zřídka nebo vůbec. Je to stejné, jako když malujete byt. Začnete v sobotu odpoledne a najednou zjistíte, že ještě ve tři se potýkáte se stěhováním těžké skříně. Nespoléhejte na vlastní hádání, pořádejte o radu zkušenější. Pokud nikdo takový není dostupný, zeptejte se více lidí a udělejte si širší přehled. Moudrost davu bývá často až překvapivě přesná.

7. Vymezte aktivitám rozsah.

Efektivní plánování vyžaduje také objektivní uvažování o tom, kolik maximálně času mohou jednotlivé aktivity vstřebat. Určete si proto rozptyl. Čím nepředvídatelnější nebo náročnější aktivita, tím větší časovou rezervu si ponechte. Máte-li vícero časově neurčitých plánů, raději je rozprostřete do více dnů.

8. Rozdělte svůj čas.

Pokud jde o čas, máte jedinou jistotu, že těch 24 hodin, kterých je vám denně přisouzeno, nemůžete nijak "nafouknout". S tímto na paměti začněte přidělovat čas jednotlivých aktivitám - 10 hodin práce včetně dojíždění, 8 hodin spánku, 2 hodiny sport... Jak dobře zvládnete se svým časem hospodařit?

-bn-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company

Články v sérii

Aktuální

Může mít váš den 26 hodin? (1. díl)

Aktuální

Může mít váš den 26 hodin? (2. díl)