Co si o sobě myslí top manažeři

Ilustrační snímek

Mnoho lidí rádo mluví a píše o generálních ředitelích a top manažerech. Co ale o sobě říkají oni sami? Web leadingeffectively.com souhlasí s tím, že to je zajímavá otázka. Aby zjistil odpověď, zeptal se téměř stovky top manažerů, kteří se účastnili rozvojového programu Leadership at the peak, který zaštituje Center for Creative Leadership, na to, jak vidí sami sebe. Výsledky ankety naznačují, jaké jsou nejčastější osobnostní rysy mezi top manažery – právě podle nich. Odpovídají tyto výsledky i tomu, co pozorujete u svých seniorních lídrů?

Kladné osobnostní rysy

Lídři, kteří se ankety zúčastnili, za svou nejsilnější stránku pokládají humor (16 %), poctivost (14 %) a loajalitu (13 %). To znamená, že takový šéf vás umí rozesmát, nikdy vám nelže a je na něj spolehnutí. Proč si ale špičkoví manažeři myslí, že humor je jejich nejsilnější zbraň? Když je s vaším šéfem zábava, jste prostě v práci o to radši. Pouto, které se díky smíchu vytváří, vás také nutí k tomu, abyste lépe pracovali. Nicméně narazit na takového šéfa není zas tak snadné. Ředitelé, kteří vtip a šarm postrádají, vynahrazují tento nedostatek jinými kompetencemi. Poctivost a loajalita zase naznačují, že si na sobě váží svých morálních kvalit. Takové kvality pak dláždí cestu k tomu, aby stejně etická byla i kultura organizace, kterou takový ředitel vede.

Negativní osobnostní rysy

Oslovení top manažeři se často pokládají za příliš netrpělivé (34 %), vnímají své mezery v umění naslouchat (10 %) a také jsou příliš často kritičtí a soudí ostatní poněkud příkře (10 %). Představte si tedy šéfa, který vám nedá šanci obhájit se a rovnou vám vmete do tváře, jak je neúspěch vašeho posledního projektu jen a jen vaše chyba. To je samozřejmě nadsázka, ale přibližná představa ztělesnění těchto negativních vlastností by takto vypadat mohla. Co může pomoci? Snaha rozpoznat, kdy k takovému chování dochází spojená s následným úsilím o lepší sebeovládání.

Jak top manažeři popisují sami sebe?

Pokládají se za velmi vášnivé, soustředěné a zapálené pracovníky. Abyste se stali top manažerem, musíte mít vášeň pro to, co děláte. Musíte být soustředěni na svou práci a na lidi, které v ní potkáváte. A dokonce ani na nejvyšší úrovni vás nesmí opouštět snaha o neustálé zlepšování se.

-jk-

Zdroj: CCL Blog - oficiální blog instituce Center for Creative Leadership (CCL®)
Zobrazit přehled článků ze zdroje CCL Blog