Co dělat, když se zaměstnanci chovají jako malé děti

Ilustrační snímek

Záchvaty vzteku, kňourání, obracení očí v sloup, házení věcmi nebo pomlouvání druhých za zády, to všechno jsou dětinské návyky, které bohužel neopouštějí mnohé z nás ani v dospělosti. Běžně se objevují na pracovištích a i když vypadají jako banality, mohou zkazit morálku celých týmů a podepsat se na produktivitě jejich členů. Jak by se k nim manažeři měli postavit? Server Recruiter.com doporučuje následující kroky.

1. Zachovejte klid

Chovejte se jako dospělý člověk. Dejte zaměstnanci, který se právě chová jako děcko, prostor, aby se uklidnil. Pokud sami cítíte, že byste se nemuseli zachovat dospěle, dejte chvíli času na uklidnění i sobě. Držte se pravidla jít svým chováním ostatním příkladem.

2. Promluvte si mezi čtyřma očima

Neřešte nevhodné chování jedinců před celým týmem či dokonce širší skupinou lidí. Domluvte si schůzku s konkrétními zaměstnanci, kterých se problém týká.

3. Vyslechněte všechny strany

Požádejte zaměstnance, aby vám vysvětlili, co se děje z jejich pohledu. Už tím, že se zeptáte, jim dáte najevo, že se nechovají profesionálně. Konkrétně jim ale své výtky řekněte až poté, co si vyslechnete jejich názor.

4. Neřešte každý úšklebek

Některé dětinské chování, jako jsou například úšklebky, když se něco nedaří, lze tolerovat. Zasahujte ve chvíli, kdy vidíte, že dané chování vadí ostatním.

5. Ujasněte si pravidla

Zaměstnanci by od vás měli jasně slyšet, jaké chování je přijatelné a jaké už nikoli. Zejména nováčci, kteří přicházejí z jiných firemních kultur, se mohou chovat nevhodně, aniž by si toho byli vědomi.

-kk-

Zdroj: Recruiter.com - americký server pro náboráře a uchazeče o zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Recruiter.com