8 tipů, jak mít přehled o konkurenci

Ať už prodáváte jakýkoliv produkt nebo pracujete v sebevíc specifickém oboru, nevyhnete se srovnání s konkurencí. Mít přehled o tom, co dělá konkurence, je důležité nejenom kvůli tomu, abyste mohli klientům vysvětlit, v čem je vaše řešení jedinečné, ale i aby vám „neujel vlak“, co se týče inovací, nových trendů a vývoji na trhu. Server MoreBusiness přišel s následujícími tipy, jak neztratil přehled o vaší konkurenci.

1. Internet

Pravidelně sledujte internetové stránky konkurence, jejich nabídky i ceny.

2. Odborná periodika

Zajistěte si předplatné odborných magazínů ve vašem oboru. Může se jednat o komerční subjekty, stejně jako magazíny vydávané asociacemi nebo federacemi.

3. Veletrhy a konference

Představení novinek si mnoho firem nechává na veletrhy a jiné podobné profesionální akce. Účastněte se buď jako vystavovatel, řečník nebo alespoň jako návštěvník.

4. Sociální sítě

Většina společností již dnes funguje na Facebooku, Twitteru nebo LinkedInu. Odebírejte novinky přes sociální sítě.

5. Zákazníci

Buďte v kontaktu se zákazníky, kteří k vám přešli od konkurence, či sledujte současné klienty vaší konkurence.

6. Spolupráce s konkurencí

S konkurencí je možné navázat spolupráci. Pod heslem „poznej svého nepřítele“ si možná i vaše konkurenční společnost bude chtít s vámi vyměňovat informace.

7. Zahrajte si na klienta

Výborným způsobem, jak z první ruky prostudovat konkurenční nabídku, je zahrát si na potenciálního zákazníka firmy a nechat si vše vysvětlit přímo od zástupce společnosti.

8. Průběžný monitoring

Udělejte z rešerše konkurence pravidelnou činnost – věnujte jí například méně vytížené časové úseky v týdnu.

-mm-

Zdroj: Morebusiness.com - americký web pro malé podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Morebusiness.com