4 mýty time managementu

Ilustrační snímek

Znáte někoho, kdo by nechtěl efektivněji řídit svůj čas? Takových lidí mnoho není. Ještě horší pak je skutečnost, že existuje mnoho mylných představ o tom, co řízení času vůbec zahrnuje a jak dosáhnout zlepšení. V zajímavém článku na serveru Harvard Business Review o tom nedávno psala autorka oblíbených manažerských tipů Amy Gallo. Upozornila na čtyři nejčastější mýty o time managementu.

1. Jde o řízení času

Ve skutečnosti nejde ani tak o čas jako o produktivitu. I když totiž věnujeme velkou pozornost tomu, jak řídíme svůj čas, neznamená to, že musíme být produktivnější. Měli bychom se v první řadě naučit řídit celkový objem práce. Většina manažerů na sebe bere příliš mnoho a pak jim nemůže pomoci žádná z technik time managementu. Začněte proto tím, že budete častěji říkat ne.

2. Musíte si najít vhodný systém

Mít svůj systém je skvělé. Neznamená to však, že byste měli přestat hledat nové možnosti a zkoušet i jiné systémy. Naopak jich zkoušejte co nejvíce a hledejte, co funguje nejlépe v konkrétních situacích. Ustrnout u jednoho systému není produktivní.

3. Vyžaduje to hodně času

Manažeři často nemění své neproduktivní zvyky, protože si myslí, že na to nemají čas. Představují si, že si na osvojení nového potupu řízení času budou muset vyčlenit celý den či dokonce několik dní. To ale není pravda. Je pouze třeba postupovat po malých krůčcích. Začít můžete tím, že si každý den najdete malou chvíli na nerušené přemýšlení.

4. Záleží jen na vás

Z velké části opravdu záleží jen na vás, jak dokážete být produktivní. V práci však vždy kolem sebe máte máte určité tlaky na brzké splnění některých úkolů a na chvíle pro tiché přemýšlení nemusí být prostor. Příčinou mohou být překážky mimo vaši kontrolu, například nejasné strategie a procesy. Pak je na vás, abyste vyvinuli zpětný tlak a ptali se, proč se věci nedělají produktivněji.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review