HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Na vlastních stránkách očima uživatele

Přilákání potenciálních a stávajících zákazníků na vaši stranu je jen část práce k vlastnímu uskutečnění prodeje. Jeden ze způsobů, jak ho zvýšit, je mít přehledné, použitelné a aktualizované internetové stránky:

- Zanalyzujte použitelnost!

Vaše stránky se mohou časem drasticky měnit přídavkem nových produktů, služeb nebo obsahu. Je důležité podívat se, čas od času, na stránky očima uživatele a posoudit výsledný efekt.

Zvlášť pečlivě si prohlédněte domovskou stránku. Najde návštěvník rychle to, co hledá? Je navigace jednoduchá a logická, nebo je návštěvník zmaten množstvím možností, odkazů a dokonce reklam?

Vy znáte svůj produkt velice dobře, ale uvědomujte si, že váš zákazník ne. Ukažte jim, proč je lepší a co jim přinese. Pokud je to možné, nabídněte demoverze zadarmo, nebo zajistěte reference.

Snažte se získat vnější perspektivu – požádejte několik zákazníků, se kterými máte dobré vztahy, ostatních zaměstnanců nebo i členů rodiny, aby se na stránky podívali a řekli vám svůj názor.

- Co slíbíte, musíte dodržet.

Je frustrující, když je produkt, kterým se snažíte přilákat zákazníkovu pozornost, pohřben pod tunami jiných informací. Mít důležité zboží „vzadu“ na skladu bude snad fungovat v krámku na ulici, ale ne při obchodování on-line.

Žádné triky! Žádné sáhodlouhé představování dalších služeb nebo produktů! Na to bude čas později, až vašeho zákazníka uspokojíte.

Hlavní stránka by měla být jednoduchá a jasná. Udržujte počet navigačních možností na minimu. Je důležité navést potenciálního zákazníka rychle k produktu nebo nabídce, která přilákala jeho pozornost. Příliš mnoho navigačních možností odvádí pozornost.

Formulář je dobrý způsob, jak získat informace o potenciálním zákazníkovi – za vyplnění je dobré uživatele nějak odměnit. Formulář by měl vyžadovat co nejmenší množství informací. Pomůže, když bude ihned na místě prohlášení o ochraně osobních dat. Nezapomeňte na kolonku, kterou si vyžádáte svolení zavolat nebo posílat emailové nabídky.

- Využívejte analýzy.

Měli byste být schopni zjistit, jak se dostávají návštěvníci k vašim stránkám a jaký obsah je zajímá. Analyzujte vaše stránky pravidelně.

-av-
Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Štítky: Internet a e-mail
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace