Jak číst mezi klepnutími myší

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Klasické „kamenné“ podniky neustále provádějí analýzy zákaznického chování, aby mohly svým zákazníkům nakupování u nich ještě více zpříjemnit. Totéž je možné udělat i s webovými stránkami, jejichž prostřednictvím podniky nabízejí své produkty k zakoupení. Analýzou návštěvníků svých webových stránek mohou podniky zlepšit zákaznický servis a upravit stránky tak, aby byly pro návštěvníky zajímavější. Konkrétně je třeba věnovat pozornost pěti faktorům:

- Nejoblíbenější stránky. Nejnavštěvovanější stránky napoví, jaké informace návštěvníky zajímají. Odkazy na tyto stránky je pak vhodné umístit hned na stránku první a graficky je zvýraznit.
- Nejméně oblíbené stránky. Existenci stránek, které navštěvuje nejmenší počet zájemců je třeba zvážit. Není nutné zcela je rušit, ale pouze upravit či doplnit o další detaily. Dokáží-li přimět alespoň jednu osobu k uzavření obchodu, mají svou cenu.
- Struktura návštěvnosti. Důležité je také sledovat čas, který návštěvníci na příslušných stránkách tráví a způsob, jímž jimi procházejí. To může pomoci v úpravě struktury stránek, aby byla pro návštěvníky jednodušší a intuitivní.
- E-mailové a telefonické dotazy. Vynechat nelze ani zaznamenávání e-mailů a telefonátů zákazníků s návrhy na zlepšení webových stránek. Názory návštěvníků je vždy třeba zohledňovat. Jestliže se dotazy opakují, rozhodně je třeba publikovat odpovědi v často kladených dotazech (FAQ).
- Zpětná vazba. Webových stránek lze výborně využít k získání zpětné vazby od jejich návštěvníků. Lze na ně umístit například on-line dotazník nebo specifikovat e-mailovou adresu určenou pouze pro zpětnou vazbu.

**Datum vydání:** V/2003
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace