Desatero výběru designéra firemního webu

Chystáte-li se proniknout na Internet nebo změnit své webové stránky, věnujte pozornost následujícím radám, jak správně vybírat webového designéra.

- Zkušenosti. Měli byste se přesvědčit, že váš člověk ovládá všechny potřebné protokoly a programovací jazyky, jako je HTML, XML, PHP, CSS apod. Zajímejte se nejen o délku praxe, ale také a osobnost, aby dotyčný dobře zapadl. 

- Orientace na služby zákazníkům. Stejně důležitý jako praxe je prioritní postoj ke službám zákazníkům. Zajímejte se u minulých klientů designéra, zda byl schopný reagovat, plnit své úkoly včas a zda byl efektivní.

- Originální návrh a grafika. Zkušený designér by měl prokázat znalost různých rozvržení stránek, umět pracovat s barvami a efektivně umisťovat jednotlivé prvky. Seznamte se se stránkami, které již vytvořil a ujistěte se, že nepoužívá šablony stažené z Internetu.

- Kreativita. Budete potřebovat člověka, který bude kreativní, nikoli však „primadonu“, která nedokáže akceptovat instrukce nebo pracovat s vašimi nápady.

- Marketingové zkušenosti. Nejjednodušší způsob, jak najít designéra zkušeného v oblasti marketingu, je prohlédnout si jejich stránky a portfolio.

- Cena. Chcete-li celkový obrázek o ceně projektu, požádejte o kalkulaci jednotlivých součástí – doménového jména a hostingu, práce na grafickém designu, marketingových poplatků, rozvoje webu apod. Vždy se na ceně domluvte předem a veškeré aspekty ceny zdokumentujte písemně.

- Časový rozvrh. Jednoduché stránky lze vytvořit za týden, technicky složitější například za měsíc. Vždy se předem seznamte s reálným časovým očekáváním a vyžadujte dodržení časového plánu.

- Komunikační dovednosti. Nepracujte s nikým, kdo vám nedokáže vše srozumitelně vysvětlit. Pokud s někým nedokážete jasně komunikovat, je jedno, zda je to Leonardo Da Vinci mezi programátory.

- Plný servis. Mohou se objevit věci, které váš designér sám nezvládne, s těmi byste však měli počítat dopředu, zajistit asistenci a zohlednit je v ceně projektu.

- Dostupnost. Podle svých potřeb zvažte, zda najmete profesionála, který je designérem na plný úvazek, částečný úvazek nebo se této práci věnuje jako koníčku při zcela jiném zaměstnání.

-kk-
Zdroj: BusinessSeek - Rozsáhlý rozcestník a vyhledávač informací z oblasti byznysu.
Štítky: Internet a e-mail
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace