Dát, či nedat zaměstnancům bezdrát?

Bezdrátové technologie se rychle rozvíjejí. Ať už jde o mobilní telefony, osobní záznamníky (PDA) nebo kapesní počítače, stále se obměňují stávající a vznikají nové modely. Problémem dnes již není pochopit, co dělají nebo jak fungují, ale spíše jak jim přidělovat ceny. Zaměstnanci samozřejmě bezdrátová zařízení chtějí a používali by je, otázkou pro zaměstnavatele ovšem zůstává, zda je skutečně potřebují.

Aktuální jsou například bezdrátová zařízení pro správu elektronické pošty (tvoří je hardware, software, připojení k serveru a podpora), jejichž roční cena v USA přesahuje jeden a půl tisíce dolarů za jeden kus a může být zásadní položkou firemního rozpočtu. Problémem těchto zařízení však není jen cena, ale i rychlé zastarání a zaměstnavatelé tak mají obavy, že není natolik nutné, aby si jejich zaměstnanci mohli kontrolovat poštu například v letištních halách. Navíc existuje i bezpečnostní riziko, které nejčastěji představuje krádež mobilního zařízení nebo situace, kdy jej zaměstnanec jednoduše někde zapomene a následná možnost ztráty důvěrných dat.

Na druhou stranu však existuje celá řada obchodních potřeb, které lze efektivněji plnit právě pomocí bezdrátových zařízení. Počet míst nabízejících okamžité bezdrátové připojení se rychle zvyšuje a rychlost dnes znamená produktivitu. Rok 2004 by měl přinést další rychlý rozvoj, zejména v oblasti mobilních telefonů podporujících systém zjišťování umístění pomocí družic (GPS), posílání elektronické pošty, brouzdání po Internetu, organizování kalendáře nebo přístup k aplikacím na lokálních firemních sítích. Odborníci hovoří o trendu snižování cen a zvyšování kvality vybavení a funkčnosti jednotlivých bezdrátových zařízení. Tento rok bude každopádně ve znamení posilování manažerské disciplíny. Základním manažerským cílem v souvislosti s využitím bezdrátových technologií bude maximální hodnota, úspora nákladů a bezpečnost.

-kk-

Zdroj: CFO.com - americký server pro finanční manažery
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace