Zelená je dobrá

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Ekologické chování firmy nemusí znamenat radikální změny. Článek popisuje deset malých nenákladných kroků k ekologičtějšímu pracovišti.

- Přestaňte vyhazovat peníze. Podívejte se do odpadu, který vyhazujete. Získáte tím nový pohled na to, kolik stojí nakupovat, skladovat a vyhazovat tyto věci. Eliminujte například zbytečné kopírování a opětné používání obalů.

- Udělejte si energetický audit. Energetické společnosti například často nabízejí pomoc při kalkulaci spotřeby energií a radí, jak ušetřit. Mezi nejčastější rady patří zlepšení izolace nebo automatického vypínání světel.

- Zbavte se papírování. Podporujte elektronickou poštu. Když je papír nutný, používejte obě jeho strany a zásoby hlavičkového papíru.

- Zamyslete se nad dojížděním. Nabídněte zaměstnancům podporu při dojíždění autobusem nebo metrem, instalujte držáky na kola pro cyklisty.

- Omezte obchodní cesty. Namísto cestování pořádejte telekonference. U cest, které je nutné absolvovat, je ve světě běžné zapsat si ujeté kilometry a následně zaplatit poplatek za tzv. uhlíkovou výměnu, kterým přispěje na zavádění metod pro udržení hladiny skleníkových plynů.

- Nakupujte ekologicky. Zajímejte se o udržitelné výrobky a stanovte si pravidla pro nákup recyklovaných, renovovaných nebo použitých věcí. Při rozhodování o koupi neberte v úvahu jen cenu, ale i životní prostředí.

- Zbavte se toxicity. Řada kanceláří obsahuje toxické látky, jako jsou použití baterie, tonery do kopírek apod. Hovořte s dodavateli o alternativách a ujistěte se, že se dokážete správně zbavit těch neekologických věcí, které musíte nakupovat.

- Zvažte dopravu. Zamyslete se, kolik benzínu je potřeba na posílání a přijímání zboží. Vyhodnoťte si vliv výrobků, které prodáváte a kupujete a hledejte způsoby, jak omezit negativní vlivy.

- Zapojte zaměstnance. Jmenujte tým pro firemní ekologické záležitosti a určete, kde můžete mít největší vliv bez nutnosti vynakládat velké finanční prostředky.

- Komunikujte. Informujte dodavatele a zákazníky o svých ekologických snahách. Spojte se s místními organizacemi, které často nabízejí finanční pobídky firmám s ekologickými plány.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com
Štítky: Řízení firmy

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace