Všímáte si nenakupujících zákazníků?

Někdy může být hodnotným zákazníkem i ten, kdo si od vás nikdy nic nekoupí. Profesor Sunil Gupta z Harvard Business School se ve svém výzkumu zabývá tím, jak zhodnotit rentabilitu těchto „neplatících“ zákazníků.

- Na vícestranných trzích přispívají někteří zákazníci k finančním výsledkům firmy přímo a někteří nepřímo. Nepřímé působení se složitěji počítá.

- Firmy by měly být schopny zhodnotit rentabilitu „neplatících“ zákazníků, aby mohly efektivně rozdělovat marketingové a další výdaje za účelem rozvoje firmy a lepšího odhadování její hodnoty.

- Profesor Gupta zjistil, že nakupující a prodávající mají pro firmu téměř tutéž hodnotu, i když prodávající převyšují nakupující v poměru 4,6 ku 1.

-kk-

Zdroj: HBS Working Knowledge - kolekce nejnovějších manažerských trendů z Harvard Business School
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace