Víkend sedm dní v týdnu

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Brazilský byznysmen a autor publikace „The Seven-Day Weekend“ Ricardo Semler má neortodoxní přístup k managementu. Tvrdí, že pokud nechá zaměstnance pracovat jakkoli a kdykoli chtějí, oplatí mu to vyšší produktivitou, ziskovostí a dlouhodobou loajalitou. Ve své společnosti ** Semco**, zabývající se průmyslovým vybavením a poradenstvím v oblasti životního prostředí, dokázal za posledních šest let díky této strategii zvýšit roční zisk z 35 na 212 milionů dolarů a dosáhnout téměř nulové fluktuace mezi 3000 zaměstnanci.

V článku Ricardo Semler vysvětluje, jak může zdánlivě nepraktický postup mít naprosto opačné výsledky. Důležité podle něho je stanovit realistické cíle a pak již nechat na zaměstnancích, jak je vyplní. Zaměstnanci zprvu potřebují čas, aby se naučili sebekázni. Tento manažerský přístup ale vždy spolehlivě odhalí, zda jsou samostatné práce schopni.

Zaměstnanci mohou někdy pracovat i více hodin, než je běžné, zároveň však nevykazují žádné známky přepracování. Svůj přístup považuje Semler za skutečně podnikatelský, neboť každému dává právo na sebeurčení. Sám díky němu snížil počet svých pracovních hodin asi na 30 týdně, většinu času dělá to, co sám chce a ne to, co po něm chtějí ostatní. Dochází na hodiny klavíru, hraje squash a cvičí jógu každý den. Téměř nikdy nemá pocit viny, že by trávil málo času se svou rodinou a přáteli.

-kk-
Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace