Veletrh práce? Dotek s realitou!

Profesia days

Společnost Profesia zorganizuje 24. - 25. 10. 2012 již pátý veletrh práce Profesia days. Každý rok nadále počet návštěvníků veletrhů roste. Přesto pravidelně dostáváme z různých médií, ale také od spolupracovníků otázku: Má kamenný veletrh práce ještě význam?

Jsme firma, která je lídrem v e-recruitmentu, přinesli jsme na trh mobilní aplikaci na hledání práce, provozujeme MARK-HR aplikaci, která za vás udělá polovinu práce při správě výběrového řízení. Přesto nebo právě proto, vám řekneme pět důvodů, pro které kamenný veletrh smysl má. Všechny se dají zastřešit pod jeden hlavní: osobní zkušenost.

Co víte o lidech, kteří si hledají práci? Kdy jste se naposledy setkali s člověkem, který by vám bez pohovorového stresu a otevřeně řekl o své motivaci hledat práci a o tom, jaká jsou kritéria, podle nichž se orientuje na trhu práce? Kdy jste potkali stovky takových lidí za dva dny?

Důvod číslo 1: Studenti budou za několik měsícůabsolventy

Na loňském veletrhu práce tvořili studenti 12 % návštěvníků. Pokud zveřejníte nabídku na pracovním portálu nebo na své stránce v říjnu, obyčejně hledáte uchazeče, kteří mohou aktuálně nastoupit do práce. Ne všichni studenti mají ve zvyku reagovat, protože ještě nemohou nebo nechtějí pracovat. Pokud je potkáte na veletrhu práce, zastaví se. Vezměte si jejich životopis a uvidíte, že za pár měsíců se vám může hodit.

Důvod číslo 2: Kvalitní uchazeč se podceňuje

Větší IT firma má zveřejněný inzerát hledající programátora téměř nepřetržitě. Není to o tom, že by ho nesehnala za měsíc, ale pokud se někdo kvalitní objeví také mimo aktuální výběrové řízení, dobrého programátora určitě neodmítnou.

Problémem dobrých programátorů je však jejich podceňování. „Určitě bychom chtěli, aby programátor byl expert v PHP, JavaSript a také ovládal MySQL, ale zadat si takové podmínky do inzerátu znamená minimální reakce," postěžoval si nedávno CEO velké IT firmy. Na základě zkušeností z náborů přišli na to, že programátor, který je expert v PHP, se již za experta také v jiných jazycích běžněnepovažuje. Jeden programovací jazyk umí lépe než ostatní, proto ostatní za expertní nepovažuje a netroufne si ucházet se o náročnou pozici. Přihlásí se však vícero uchazečů, kteří jsou průměrní ve všech jazycích, a po zkušební době zjistí, že ani v jednom jazyce vlastně experty nejsou. Krátké osobní rozhovory na veletrhu s několika uchazeči osobněprozradí hodně o tom, co umějí a co považují za svou silnou a slabou stránku.

Důvod číslo 3: Vytvořte povědomí o vaší značce v cílové skupině

Uchazeči o práci, kteří reagují na zveřejněný inzerát, často nedostanou odpověď na svou reakci nebo dostávají automatickou odpověď. Uchazeči si podle hodnocení výběrových procesů RecruitRank nejvíc stěžují na to, že společnosti nereagují na zaslané životopisy a neinformují je o výsledcích pohovorů. Asi třetinu respondentů ovlivní a jsou méně ochotní koupit si výrobek od společnosti, která nereagovala na jejich životopis.

Účast na veletrhu pro firmu znamená, že se může prezentovat. Z anonymních automatických odpovědí se stávají zaměstnanci firmy. Pro uchazeče je to nejlepší reference o firmě.

Důvod číslo 4: Ušetříte čas

V každém výběrovém procesu tvoří to, jak uchazeč zapadá do firemní kultury a sympatie vůči němu část úspěchu na pohovoru. Jedno setkání nahradí deset e-mailů. Pokud si s uchazečem promluvíte, za pět minut zjistíte, jestli se do týmu hodí nebo ne. Ušetříte si předběžný výběr a telefonický screening.

Důvod číslo 5: Loni v říjnu bylo během Profesia days větrné a deštivé počasí

Lidé, kteří se přijdou na veletrh práce ucházet o práci, jsou v něčem o krok napřed před uchazeči, kteří na Facebooku jobportálů vypisují, že je nikdo nechce zaměstnat, i když posílají desítky životopisů. Lidé, kteří přišli na veletrh, se ráno rozhodli, vytiskli si svůj životopis a navzdory špatnému počasí přišli. Udělali krok navíc k tomu, aby získali novou práci nebo příležitost. Není právě toto ta skupina usilovných a průbojných lidí, kterou do svých týmů hledáte?

Najděte své talenty na Profesia days!

Pro více informací nás neváhejte kontaktovat:

www.profesiadays.cz
+420 221 419 763
veletrh@profesia.cz

Obsah byl připraven ve spolupráci

Zaujal Vás tento článek? Objednejte si služby tohoto dodavatele na EduCity.cz a jako členové Klubu EduCity můžete získat něco navíc.

Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace