Typické chyby začínajících podnikatelů

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

V prvním roce od založení se startupy dopouštějí stále stejných chyb, které je mohou stát nejen peníze, ale i celou existenci. Na serveru Business Insider na to upozornila reportérka Alyson Shontellová, která se dlouhodobě věnuje začínajícím firmám a podnikatelům. Sestavila přehled typických chyb, na které by si měl každý začínající podnikatel dát pozor.

Příliš brzká prezentace v médiích

Když oslovíte novináře, musíte vědět proč – k čemu konkrétnímu vám publicita má pomoci. Nahodilá vystoupení v médiích fungují pouze krátkodobě. Nejdříve potřebujete obchodní model a produkt, který chcete prodávat.

Špatné počty

Na rozjezd budete potřebovat hodně peněz nebo bohatého investora. Investor však může brzy ztratit důvěru ve váš projekt, pokud nezačnete brzy vydělávat. Než tedy začnete podnikat, měli byste mít dostatečnou finanční rezervu na pokrytí úvodních výdajů, které si předem dobře spočítáte. Pokud nemáte peníze nebo si nemůžete dovolit riskovat, raději nepodnikejte.

Snaha zvládnout všechno sám

Rozjezd firmy je velmi náročný na čas a také specifické dovednosti. Pokud nechcete vyhořet, podnikejte s dalším partnerem nebo alespoň poradci, s nimiž se můžete dělit o práci. Pokud jde o počet společníků, ideální jsou dva. Jeden z vás by měl na plný úvazek komunikovat s potenciálními zákazníky.

Snaha prosadit nefungující byznys

Neopouštějte své stále zaměstnání, dokud si neověříte, že váš podnikatelský záměr má šanci na úspěch. Když už se do toho dáte a nepůjde to, reagujte rychle. Provádějte nezbytné změny a pokud ani ty nezaberou, buďte připraveni skončit. Je jedno, jak je váš nápad skvělý, když nenajdete zákazníky.

Špatná komunikace

Zakladatel firmy musí umět vysvětlit svou vizi zaměstnancům i zákazníkům. Neměl by se vyhýbat kritice. Budování vztahů je pro něho zásadní a nemůže si dovolit nekomunikovat.

Přílišná chamtivost

Chytrý podnikatel pozná dobrou obchodní nabídku. Když vám za váš startup budou nabízet 100 milionů, neodmítejte to.

Lži o výkonnosti firmy

Podnikatel, který potřebuje udržet svou firmu v chodu, často přikráškluje informace o tom, jak firma roste a kolik peněz vydělává. Pokud však firma upadá, vždy to vyjde najevo. Lži pouze úpadek o chvíli oddálí a o to více poškodí vaši pověst.

Podceňování náročnosti podnikání

Když se píše o začínajících firmách, většinou čteme jen o úspěchu. Tvrdá práce, která za úspěchem stojí, zůstává v pozadí. Každý začínající podnikatel by měl vědět, že ho čeká fyzicky i psychicky náročné období. Vše se bude točit kolem firmy, bude to velký stres v práci i doma.

-kk-

Zdroj: Business Insider - americký portál zaměřený na oblast podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Insider
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace