Tajemství úspěšného řízení lidí

Vytisknout

Jakkoli divně to může na první pohled znít, významný britský manažer a bývalý obchodní poradce roku Christopher Jenkins vidí tajemství úspěšného managementu v přístupu k zaměstnancům jako k dětem. Tento padesátiletý manažer, který je hlavním partnerem účetní a konzultantské společnosti, jejíž klientelu tvoří nadnárodní koncerny i jednotlivci, vyzývá vedoucí pracovníky, aby s sebou do práce přinášeli své postupy pro výchovu dětí a aktivně je zde uplatňovali. Sám na tuto myšlenku přišel při ostré výměně názorů s mladou zaměstnankyní. Uvědomil si totiž, že kdyby to byla jeho dcera, která je přibližně stejně stará, projevil by pro její názor větší pochopení.

Christopher Jenkins se domnívá, že veškeré problémy na pracovišti vycházejí z generačních rozdílů. O generaci starší vedoucí pracovník jednoduše svým zaměstnancům zcela rozumět nemůže, což platí i naopak. To je úplně přirozené. Manažer by se proto měl přenést do role rodiče svých zaměstnanců a chovat se k nim jako otec ke zmatenému adolescentovi. Ke svým dětem musí být rodič tvrdý i vstřícný zároveň, a to přesně platí i v oblasti managementu. Bezdětní manažeři pak mohou při řízení zaměstnanců uplatňovat výchovné postupy svých rodičů, aniž by přitom zopakovali ty, které považovali za nesprávné.

Jenkinsův názor na řízení zaměstnanců sdílejí i někteří další odborníci. Ti se shodují na tom, že předpoklady proto být dobrým manažerem mají osoby, které na pracoviště dokáží přenést své zkušenosti s výchovou dětí, tedy především ženy. Dobrý rodič i manažer musí být sociálně citlivý a umět vyvážit odměny a tresty.

**Datum vydání:** IV/2003
Zdroj: The Times Online - stránky prestižního britského deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Times Online
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace