HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Tajemství nejlepších spíkrů TED talks

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Zkratka TED znamená „Technology, Entertainment, Design“, tedy „technologie, zábava, design“. Je to také název neziskové organizace, jejímž cílem je šíření zajímavých myšlenek prostřednictvím krátkých přednášek, tzv. TED talks. Svou činnost zahájila v roce 1984 konferencí zaměřenou na technologie, zábavu a design. Záběr TED talks se však od té doby výrazně rozšířil, takže dnes najdete na webu www.ted.com více než 1500 přednášek od více než 1300 spíkrů rozdělených do tří stovek témat.

Zejména díky internetu jsou TED talks dnes již kulturním fenoménem a také vzorem veřejného vystupování. Sledují je miliony lidí po celém světě. Spíkři mají k dispozici vždy maximálně 18 minut a je jen na nich, aby předali určité zajímavé sdělení. Pokud se chcete inspirovat prezentačními dovednostmi nejlepších spíkrů TED talks, přečtěte si knihu s názvem How to Deliver a TED Talk: Secrets of the World’s Most Inspiring Presentations, která vyšla letos v září v rozšířením vydání. Autorem knihy je Jeremey Donovan, viceprezident pro marketing společnosti Gartner, spíkr a organizátor setkání TEDx.

Server Inc.com nedávno shrnul níže uvedené hlavní body z této knihy. Recenzi této knihy publikoval také český web finmag.cz. Oba zdroje se shodují, že kniha dokázala trefně popsat výjimečné prezentační dovednostmi spíkrů vystupujících v TED talks.

5 tajemství nejlepších spíkrů TED talks

Jedna myšlenka

Nejlepší spíkři si vybírají pouze jednu zásadní myšlenku. Kladou si otázku: Jaký nejlepší příběh mohu vyprávět?

Nejde o vás

Dobrý spíkr ví, že jeho vystoupení není o něm, ale o publiku. Jeho cílem je předat publiku něco, čemu se naučil a co považuje za důležité. Jeho hlavní devizou nejsou teoreticky naučené prezentační dovednosti, ale nadšení pro věc. Díky němu není nervózní a mluví k publiku, jako by mluvil ke svým blízkým.

Otázka na začátek

Zkuste své vystoupení otevřít nějakou provokativní otázkou nebo statistikou a uvidíte, že okamžitě vzbudíte pozornost. Odpověď na tuto otázku pak bude klíčovým tématem vašeho vystoupení. Pokud položíte hned celou sérii otázek, odpověď na všechny z nich by měla být jedna a tatáž.

Klíčová věta

V nejlepších vystoupeních se opakuje jedna krátká věta, jejímž cílem je vysvětlit hlavní sdělení přednášky a zároveň vyzvat publikum k určité akci. Měla by to být věta, kterou může publikum přijmout za svou a aplikovat ji ve svém životě.

Vyprávění příběhů

Nejúspěšnější vystoupení mají podobu příběhů. Začínají tím, jak vypadal život spíkra před tím, než došlo k nějaké důležité změně. Následuje popis důležitosti dané změny a možnosti, které otevírá do budoucna.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace